Daar zijn we weer! Het is weer een tijdje geleden, maar ik ben begonnen met een nieuw project: een achterwand voor mn 80cm bak. Ik ga alles, zoals in mijn vorige project, weer in stappen aan jullie voorleggen. Dus lees, kijk, en huiver met mij mee!
Stap 01 - Referentiemateriaal zoeken
Ik heb gezocht naar achterwanden die een beetje in de richting komen van wat ik wil maken. Ik wil een stenen muur met veel relief en kieren gaan bouwen en met uitstekende delen en open stukjes waar de bodemkruipers achter kunnen verschuilen.

Ik zou graag mijn kienhout terug willen laten komen in de muur, en misschien is dit wel een mooi voorbeeld. Ik heb zelf wat kienhout om te verwerken in het piepschuim dus daar zou ik in een later stadium nog wat mee kunnen doen.

Ik zou wel wat plateaus willen maken, zodat je vanuit alle hoeken je vissen kan zoeken tussen de achterwand door, dat er schaduwplekken zijn en flink wat relief, dit plaatje hieronder is daar een goed voorbeeld van.

tot zover de beeldvorming, volgende post zal ik mijn materialen op een rijtje zetten en een basis opzetten rond de pomp en verwarming.