Hallo mensen,
Ik ben een beginnende aquarium liefhebber. We hebben zondag een bak gekocht van 60cm breed en ongeveer 30 hoog. incl pomp en verlichting. Ik heb vanmiddag de bak ingericht en gevuld met kraanwater (via spons filters toegevoegd) nu laat ik hem op temperatuur komen omdat ik graag een warm water aquarium met mooie tropische vissen wil. Na wat rondspeuren is het me duidelijk dat ik min. een weekje moet wachten met vissen toevoegen. Ik kan niet wachten maar dit moet maar : ) Volgens de gebruiksaanwijzing eerst 5 vissen toevoegen en dan wekelijks stapsgewijs meer. Ikz oek een paar tips voor echte blikvangers liefst met velle kleuren en lange vinnen.Ik wil geen standaard aquarium maar heel graag bijzondere vissen. Ik vind bijvoorbeeld de betta`s en Sumatraantjes erg mooi maar die zijn niet erg geschikt(mijn voorkeur ligt dus bij dat soort vissen met mooie vinnen). Nu komt de vraag aan jullie: Welke variatie heeft een hoog "oe aaa wat mooi" gehalte en is betaalbaar? (paar tientjes per vis wordt me te gek om te beginnen) Ik wil over een paar weken 10tal kardinaaltetra`s toevoegen voor in het midden. Ik zoek nog een mooie bodemsoort en een die bovenin of overal zwemt. Graag jullie tips
p.s IK vind de antenne baars heel erg mooi wellicht is dat een optie voor een mannetje en vrouwtje? Wellicht weten jullie hier nog een andere mooie siervis die ik erbij kan doen?