Nadat meer dan de helft van mijn Corydoras-vissen aan een mysterieuze dood zijn overleden (
Ik heb mijn twee oudste Corydora Aeneus, een corydoras Albino Aeneus en een Corydoras Paleatus overgehouden. Ik had eerst een mengelmoes van Corydorassoorten, maar ik zou dit graag tot een soort terugbrengen; de Corydoras Aeneus.
Omdat ik nog nooit meer dan vier grotere Corydora heb gehad (voor de rest waren het alleen maar kleinere), was mijn vraag aan jullie: Wat is een goed aantal Corydoras Aeneus? Ik weet dat er minimaal zeven Corydora samen moeten zitten, maar kan dit ook in combinatie met (kleinere) garnalen? Kan ook dat er bijvoorbeeld een groep van vier Corydoras Aeneus en vier Corydoras Albino Aeneus zitten, omdat deze dan alsnog van de zelfde soort zijn?
Ik heb een aquarium van 80 cm lang en waar 110 liter in kan. Zijn 7 of 8 (grotere) Corydora hier niet te veel voor?
Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt!
(NB: Ik hoop dat Corydora een goed meervoud van Corydoras is, want anders staan er wel iets te veel spelfouten in dit topic...