Een vraagje

Plaatst hier een onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
Corydorasofcourse
0-200
0-200

Een vraagje

Bericht door Corydorasofcourse »

Hallo iedereen,

Nadat meer dan de helft van mijn Corydoras-vissen aan een mysterieuze dood zijn overleden ( :cry: ), mocht ik van mezelf na twee maanden weer rustig op zoek gaan naar andere Corydora. Ik hoop dat nu de bak weer iets tot rust gekomen is.
Ik heb mijn twee oudste Corydora Aeneus, een corydoras Albino Aeneus en een Corydoras Paleatus overgehouden. Ik had eerst een mengelmoes van Corydorassoorten, maar ik zou dit graag tot een soort terugbrengen; de Corydoras Aeneus.
Omdat ik nog nooit meer dan vier grotere Corydora heb gehad (voor de rest waren het alleen maar kleinere), was mijn vraag aan jullie: Wat is een goed aantal Corydoras Aeneus? Ik weet dat er minimaal zeven Corydora samen moeten zitten, maar kan dit ook in combinatie met (kleinere) garnalen? Kan ook dat er bijvoorbeeld een groep van vier Corydoras Aeneus en vier Corydoras Albino Aeneus zitten, omdat deze dan alsnog van de zelfde soort zijn?

Ik heb een aquarium van 80 cm lang en waar 110 liter in kan. Zijn 7 of 8 (grotere) Corydora hier niet te veel voor?

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt!

(NB: Ik hoop dat Corydora een goed meervoud van Corydoras is, want anders staan er wel iets te veel spelfouten in dit topic... :D )
Is this life, is this a dream?

Juwel 800 Rekord

stylz
1000+
1000+

Re: Een vraagje

Bericht door stylz »

Ik zou het altijd bij een kleur houden, ik heb paleatus en panda door elkaar, maar je ziet dat ze toch wat apart van elkaar blijven.

Ik vind toch minimaal 10 van deze vissen in een aquarium een mooie hoeveeleid.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Corydorasofcourse
0-200
0-200

Bedankt voor de reactie. Bij mij in het aquarium zag je toch wel dat de verschillende soorten toch wel met elkaar opschoten, maar misschien is dit in elk aquarium anders. Zouden 10 Corydora Aeneus in het aquarium passen?

Juwel 800 Rekord

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

er zijn ook kleinere soorten.

Onderwerp auteur
Corydorasofcourse
0-200
0-200

Ja, dat is natuurlijk waar, maar dan kan het misschien weer een soort mengelmoes van Corydorassoorten worden. Ik dacht juist dat de vissen dit zelf niet heel leuk vonden, maar misschien heb ik het fout? :?:

Juwel 800 Rekord

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

de soorten zien elkaar volgens mij wel als een familie, maar bij mij blijft panda bij panda en paleatus bij paleatus idd.

Maar ja je moet een keer om denk ik of een groter aquarium.

Onderwerp auteur
Corydorasofcourse
0-200
0-200

Ja, dan kan ik misschien beter overstappen naar een ander soort. In ieder geval bedankt voor het reageren! :lol:

Juwel 800 Rekord