Ik heb dit weekend 5 goudvissen gekregen. In een bakje van 5 liter. Aangezien ik dat nogal klein vond zijn we zondag naar de winkel gegaan(lang leve koopzondag) en hebben een 54 liter bak gekocht met filter.
In die bak zitten de vissen nu. Ik heb dus het aquarium niet een tijd kunnen laten draaien omdat ik de vissen kwijt moest. Helaas is er ondertussen ook al 1 visje dood gegaan.
De situatie is dus totaal niet ideaal..
Nu doet een andere kleine ook vreemd. De 3 grotere vissen zwemmen lekker rond. Maar de kleine is heel rustig. Ligt veel op de bodem. De rugvin ligt op z'n rug en de 2 achterste vinnen onderaan zitten stijf tegen de staart aan. Vis eet ook niet. Bij het zwemmen gebruikt hij ook alleen z'n 2 voorste vinnen. De staart gebruikt hij af het toe. Verder kan ik zo aan het uiterlijk niets zien. z'n onderkant is wel wit maar volgens mij hoort dat zo, had hij in ieder geval al toe we hem kregen. En in 1 kieuw lijkt een gat te zitten maar volgens mij missen daar de schubben.
Iemand een idee wat het is en nog belangrijker wat ik moet doen?
Oh ja de waterkwaliteit weet ik helaas nog niet. Daar moet ik morgen wat voor kopen.
Alvast bedankt!
ps: wat een verhaal trouwens....