lekkende dubbele kraantjes Eheim

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Gerard_zzz
0-200
0-200

lekkende dubbele kraantjes Eheim

Bericht door Gerard_zzz »

Sinds april vorig jaar heb ik een Eheim 2215 filter met dubbele kraantjes met snelkoppeling. Toen ik die set kocht lekten de kraantjes vanaf het begin. In de winkel heb ik nieuwe gekregen maar ook die begonnen na een paar weken te lekken als de kraantjes los waren geweest. Toen heb ik nog een nieuwe set gekregen. Als ik deze kraantjes los had gehad, bleven ze een paar uur wat druppen maar daarna waren ze droog. (Gelukkig staat mijn filter na de eerste ervaringen met lekkende kraantjes in een plastic bak). Vorig weekend heb ik mijn filter schoon gemaakt, toen ik de volgende dag keek, stond de bak onder de filter vol water, er was een liter of 5 gelekt. :evil:
Ik heb de slangen en kraantjes helemaal schoon gemaakt, rubber ringetjes met vaseline ingevet. Toen ik alles weer in elkaar zette, spoot het water in een flinke straal uit de ene kraan en de andere bleef druppelen. Omdat ik niet zonder filter wilde het hele weekend, heb ik de kraantjes er af gehaald en de slangen rechtstreeks op de filter aangesloten. Omdat de slang daarvoor te kort was, moest ik de filter op een trapje voor het aquarium zetten (erg handig midden in de kamer). Ik heb de kraantjes goed bekeken: er bleek in beide kraantjes een scheurtje te zitten in het "vrouwelijke" deel.
Vrijdag had ik tijd om terug te gaan naar de winkel. Ik kreeg onmiddelijk weer nieuwe; ze zeiden dat dat bij Eheim inderdaad niet voor mocht komen (goede service trouwens van Bogers in Eindhoven). Toen ik thuis kwam heb ik de nieuwe kraantjes eerst goed bekeken. Had ik dat maar in de winkel gedaan want ook in deze nieuwe zaten in allebei weer een scheurtje op precies dezelfde plek. Weer terug en toen heeft hij een doos van een filter opengemaakt en ze daar uitgehaald. Die zitten er nu op en tot nu toe geen enkele druppel gelekt!
De set die er nu op zit is dus de 5e sinds april. Ik hoop wel de laatste!
Als je dit soort kraantjes gaat kopen, let dan goed op. Als ze niet lekken zijn het hele handige dingen, maar kijk goed of er geen scheurtjes in zitten.
Gisteren heb ik Eheim met dit verhaal gemaild, eens kijken of ze hier op reageren.

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: lekkende dubbele kraantjes Eheim

Bericht door Kees »

Inderdaad niet gewend van Eheim.
Maar wel goede service voor de rest.
Lijkt me iets van een productie fout van een bepaalde lijn/tijd.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
Gerard_zzz
0-200
0-200

zou best kunnen want toen ik vorig jaar de tweede keer terug ging heeft hij een aantal van die kraantjes besteld.

Biancab
400-600
400-600

Bericht door Biancab »

Ook ik heb van die kranen op beide aqua's, maar never nooit geen problemen gehad.

idd misschien een productiefout geweest van een bepaalde lijn. jammer dat het zo had moeten lopen en dat ze ze niet retour hebben geroepen de hele lijn. Maar ja dan moet eheim er ook wel vanaf weten om dat te doen natuurlijk.
verder wel goede service. hoop dat je nu meer geluk hebt.
Grtzz Bianca

Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...

Onderwerp auteur
Gerard_zzz
0-200
0-200

Ik heb al antwoord van Eheim gehad. Ze vonden het erg dat ik zoveel pech had gehad met hun kranen. Ze waren laatst overgestapt op een ander materiaal en sturen me een set van deze nieuwe kranen.
Goed he!

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Netjes, maar ze mogen wel eens naar de productie lijn kijken.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Of het daaraan lag zal nog moeten blijken dan, maar je zal vast niet de enige zijn geweest die geklaagd heeft anders hadden ze niet van materiaal gewisseld.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Sander
600-800
600-800

Bericht door Sander »

vind het wel netjes van ze, zelf heb ik ze niet maar ook nog nooit iets lek gehad. alleen 1 afsluitertje voor het water tappen drupt wel, maar dit is gelukkig alleen als ik water aftap :) dus geen ramp
Groetjes Van Sander - 205*60*55 --> Pt. Eimekei

Sander's Aquarium topic