Ik heb de slangen en kraantjes helemaal schoon gemaakt, rubber ringetjes met vaseline ingevet. Toen ik alles weer in elkaar zette, spoot het water in een flinke straal uit de ene kraan en de andere bleef druppelen. Omdat ik niet zonder filter wilde het hele weekend, heb ik de kraantjes er af gehaald en de slangen rechtstreeks op de filter aangesloten. Omdat de slang daarvoor te kort was, moest ik de filter op een trapje voor het aquarium zetten (erg handig midden in de kamer). Ik heb de kraantjes goed bekeken: er bleek in beide kraantjes een scheurtje te zitten in het "vrouwelijke" deel.
Vrijdag had ik tijd om terug te gaan naar de winkel. Ik kreeg onmiddelijk weer nieuwe; ze zeiden dat dat bij Eheim inderdaad niet voor mocht komen (goede service trouwens van Bogers in Eindhoven). Toen ik thuis kwam heb ik de nieuwe kraantjes eerst goed bekeken. Had ik dat maar in de winkel gedaan want ook in deze nieuwe zaten in allebei weer een scheurtje op precies dezelfde plek. Weer terug en toen heeft hij een doos van een filter opengemaakt en ze daar uitgehaald. Die zitten er nu op en tot nu toe geen enkele druppel gelekt!
De set die er nu op zit is dus de 5e sinds april. Ik hoop wel de laatste!
Als je dit soort kraantjes gaat kopen, let dan goed op. Als ze niet lekken zijn het hele handige dingen, maar kijk goed of er geen scheurtjes in zitten.
Gisteren heb ik Eheim met dit verhaal gemaild, eens kijken of ze hier op reageren.