Ik snap wel een beetje wat je bedoeld mol, je probeert er denk ik achter te komen, of het beter zou zijn voor de jonge vissen, als ze op een wat minder steriele manier gekweekt zouden worden, je denkt dat ze dan meer weerstand zullen hebben als ze bij de volgende eigenaar terecht komen.
Echter ben ik het ook voledig met nexus en de andere die dat getypt hebben eens, dat je dat niet na kunt gaan naar 1 test.
De ene vis is de andere vis niet, al zijn ze van hetzelfde soort.
Daar komt bij dat ik ook heel goed kan begrijpen dat dit voor de discus liefhebbers een nog veel gevoeliger onderwerp zou zijn.
Ik zelf zou denk ik uit m'n dak vliegen als ik zo'n verhaal zou lezen over een test met betta's.
Dan zijn er ook nog de mensen die heel fel zijn tegen testen met levende have, al zou het met goede bedoelingen zijn, er kan vanalles mis gaan, waar de dieren waar je de test mee doet de dupe van worden.
Als ik dan nog verder doordenk, kan ik zelfs het woord 'dierproeven' gaan gebruiken.
Veel verschillende mensen op de wereld met veel verschillende meningen en gedachten.
Mijn mening, ik snap wel dat je goede bedoelingen hierbij hebt, maar ik vind er toch teveel nadelen tegenover staan.
Wij als aquarianen krijgen de verantwoording over de vissen die we aanschaffen en we worden geacht die vissen zo goed mogelijk te behandelen, een test hoort daar niet bij naar mijn mening, dat is niet ten goede van de vissen die de test ondergaan.
Een regel die je zoveel tegenkomt op forums en die je zelf waarschijnlijk ook wel eens getypt zult hebben....daar ga je nu bij deze, door die test tegenin.
Ik hoop dat m'n 'getypte woorden' niet te hard overkomen, het is absoluut niet mijn bedoeling om je te veroordelen of de grond in te stampen, ik geef alleen mijn mening en gezien het onderwerp (wat toch zeer gevoelig ligt bij de meeste mensen) kan die mening wat gepeperd overkomen
groetjes yvon.