Zo en dan ben ik dan weer en ik reageer ook nog eens voor de mensen die ongeduldig zijn of werden, waren hoe je het ook wil noemen.
Patman bedankt zover dat je weet dat ik niet altijd thuis ben en in de gaten heb dat ik wel eens het land uit ben of op zee ben.
De rede dat ik dit aan kaart is heel simpel, en dat is dat discus vissen in mijn bak niet kunnen overleven als je alles op een rijtje gaat zetten wat de verschillde site's beweren onder elkaar en wat ik tot nu toe zelf heb gezien in al die jaren. Let wel geen discus kweek of zelf discus vissen gehouden.
Neemt natuurlijk niet weg dat ik me er niet in verdiept heb en dat ik totaal niet weet waar ik mee bezig ben. zo heb ik dus verschillende opmerkingen van leden zojuist gelezen, waar ze zich wellicht in kunnen vergissen.
Ik test inderdaad een heleboel uit, zowel met vogels, planten en vissen. planten in het biezonder zowel onderwater en bovenwater. Komt meteen de vraag even aan patman welke plant of planten heb jij het over? ik kan je er zeker antwoord op geven in welke bak dan ook en met welke lichtgeving of temperatuur.
Bleute
ja idd met levende wezens is het mischien raar dat mensen er mee exsperimiteren, maar tenslotte is het wel voor een goed doel. iedereen wil uit eindelijk weten wat wel en niet kan om zijn vissen te kunnen te behouden en niet alleen maar naar kwekers te moeten luisteren die zeer steriel kweken. steriel kwekn in dit opzicht dat het in de meeste gevallen gekweekt word in een bak die kaal is en dus niet of bijna niet kan vervuilen in de kweek perioden omdat er geen planten aanwezig zijn of andere vissen of wat dan ook. dus kompleet gefokt buiten hun eigen biotoop om in ons aquaria. Wat een spoort in deze zou moeten wezen om het te kweken is om alles wat ze in hun natuurlijke biotoop mee maken om die dus na te bootsen en dan er een kweek uit te halen.
nexus
Het is een test die heel lang '' kan'' gaan duren, maar ik beken ik hou de vissen goed in de gaten.
dannyvk : je heb gelijk en yvon ook, te snel oordelen kan iedereen
Discuskwekerij Bèrrege
je eerst antwoordt zag ik helemaal zitten en je gaf daar wat aan, maar het tweede antwoord gaf je iets aan wat niet bij je paste. Ik kan het verkeerd hebben, maar wellicht dat je je ergens in liet meeslepen.
doemijdiema
wel aan een hele lange test
Tot slot
airwin ik ben niet van gisteren hoor
Voor als nog, ik ben net even thuis en kom tot de conclusie dat de vissen het goed maken, geen water ververst en ze zitten in een bak die eigenlijk naar mijn eigen zeggen nog te smerig is voor dwergen. geen vervallen buikjes, of ingevallen buikjes, hoe je het noemen wil. geen vreemde dingen op de huid, geen vreemd gedrag niks. en in het biezonder nog steeds geen hulpmiddelen gebruikt omdat ze raar zijn gaan doen. kan ook niet, want mijn vrouw mag zich er niet mee bemoeien en die ziet het tocht niet als ze wat mankeren.
Dit is een conclusie naar een dikke week offshore en morgen gaan we even meten wat de waterwaardes zijn zoals beloofd.
Waarom de test ?
Ik ben van mening hoe sterieler de vissen gekweekt worden, hoe minder ze kunnen hebben.
Kwekers gaan er van uit in het algemeen, dat hun jongen die ze door verkopen in een soort gelijk water terecht komen als waar ze in gekweekt zijn. veel jongen gaan in deze ook nog eens naar de handel en zijn ze net aan 2 a 3 centimeter hoog en komen bij een soort van pets place uit eindelijk terecht waar ze in het algemeen al helemaal geen verstand van vissen hebben. Deze verkopen ze natuurlijk keurig door

natuurlijk heb je hier en daar uitzonderingen natuurlijk, maar dan heb je ook de tuincentra's nog eens die eigenlijk wat dat aangaat best te vergelijken zijn met de dierenwinkels.
Nu komen deze geboren vissen in de handel terecht waar het water kwaliteit totaal anders is dan waarin ze gekweekt zijn.
Wat gebeurd er nu met deze vissen? is wennen aan de temperatuur wel genoeg?, nou ik denk het niet, zekers niet waneer ze twee dagen of nog niet eens, alweer door verkocht worden en weer opnieuw moeten gaan wennen zonder enige vorm van weerstand op gebouwd kunnen hebben.
Als echte kweker of goede liefhebber dien je er dus ook op te te zien waar je vissen in gehuistvest worden die jij als kweker verkoopt. natuurlijk wil je dan als kweker liefhebber exact weten waarin ze terecht komen en je geeft ze zoveel mogelijk info mee om het goed te laten gaan met de vissen waar jij als kweker al jaren mee bezig bent, want het is immers jou werk!
Let wel , opkopers hebben hier schijt aan (weer groffe taal) maar de koper zit er mee, als ze kapot gaan of niet.this en blijft levende haven, en ga jij maar eens aan tonen dat jij alle dingen heb goed gedaan als klant om weer een nieuwe vis of vissen mee terug te kunnen krijgen om deze desbetreffende klacht (vissen kapot) neem vooral je water even mee, vinden wat niet klopt kunnen we allemaal, dus kom je bescheten uit.
NU kan ik nog wel anderhalf uur door ouwehoeren, maar beginnen jullie nu al een beetje een indruk te krijgen waarom ik iets test, waar ik mee bezig ben, en waarom!
Ik start een onderzoek, niet meer en minder en in het welzijn van de dieren!!!