Hier reageerde ik op : ut kwam wat dronken over dat welmol schreef:@michael
kun je me vertellen wat je precies bedoeld in dit topic?
Campion schreef:
Zijn er in de amazone ook garnalen? Wat die vind ik wel erg geinig.

heb even in wat boekjes geneusd en dacht zelf aan het volgende:Gerard schreef:dan hebben we toch iets meer info nodig. wat wil je, meerdere scholen, 1 school en een paar koppels, veel kleur, cichliden? wat zijn je eigen ideeen. voorkeursvissen?
Campion schreef:3 maanvissen (de kleinere versie)
zou hier ook een kogelvis (colemesus psittacus) bijpassen?Gerard schreef:het is naar mijn idee wat veel wat het onrustig maakt, nu ik weet wat wilt kan ik wel een lijstje maken.
5x Pterophyllum scalare of te wel de kleine maanvis
30 x kardinaaltetra's
dan is je middenlaag wel vol. en toch rustig, met nog een school wordt het toch wel een beetje te druk en komen je vissen niet mooi uit.
in de bovenlaag zou je kunnen denken aan een bijlzalm een stuk of 10
in de onderlaag kan je een school corydoras nemen ook een stuk of 10
Zéker niet doen - als er geen slakken zijn, beginnen ze al heel rap aan de vissen. Vergis je niet in het grappige uiterlijk: het zijn slimme en fanatieke rovers die niet snel genoeg hebben. Bovendien zijn ze territoriaal en overdraagzaam. De soort die je noemt wordt trouwens 10 cm of nog groter... die vreet een maanvis gewoon stukje bij beetje op, te beginnen bij de vinnen.Campion schreef:zou hier ook een kogelvis (colemesus psittacus) bijpassen?]
Maanvissen zijn ook cichlidenEn ik wil toch graag een setje chilcliden erbij, vind dat wel leuke beestjes.
Welnee, een groepje maanvissen, een school kardinalen & cory's en een koppel dwergcichliden is een mooie combi in een 150 cm bak hoor, en het past ook nog eens allemaal bij elkaar, maar veel meer zou ik er dan ook niet bijzetten - niet eens vanwege de belasting van het water, maar vooral om de cichliden de ruimte te geven een territorium af te bakenen.Hoe zou het dan worden?? Moet ik dan een maanvis minder, of minder tetra's?