welke vissen passen bij mijn goeramie,s

Onderwerp auteur
marianne
0-200
0-200

Re: welke vissen passen bij mijn goeramie,s

Bericht door marianne »

jari4now schreef:Maanvissen en Garnalen gaan wel samen, de jongen zullen wellicht gegeten worden, maar zorg voor voldoende schuilruimte en zet de tempratuur niet te hoog en dan gaat het prima samen

de temperatuur van mijn bak staat op 25 is dat oke?

deefdeef
0-200
0-200

Bericht door deefdeef »

Eerlijk gezegd vind ik jou bak iets aan de kleine kant voor maanvissen. Die vinden een hogere bak toch fijner.
Ik dacht dat voor maanvissen minimaal een waterdiepte van 50cm wordt aangeraden. Dit om vergroeiingen van de vinnen te voorkomen.

Over barbelen die knabbelen. Ik heb mijn vijfbandbarbeeltjes nooit betrapt op knabbelen aan de sprieten van mijn goerami. En mijn goerami's hebben altijd hun volledige sprieten gehad en gehouden.

Onderwerp auteur
marianne
0-200
0-200

Bericht door marianne »

deefdeef schreef:Eerlijk gezegd vind ik jou bak iets aan de kleine kant voor maanvissen. Die vinden een hogere bak toch fijner.
Ik dacht dat voor maanvissen minimaal een waterdiepte van 50cm wordt aangeraden. Dit om vergroeiingen van de vinnen te voorkomen.

Over barbelen die knabbelen. Ik heb mijn vijfbandbarbeeltjes nooit betrapt op knabbelen aan de sprieten van mijn goerami. En mijn goerami's hebben altijd hun volledige sprieten gehad en gehouden.
fijn om te horen dat jouw barbeeltjes nooit knabbelde aan de goeramie,s
zelf vind ik de sherry en eilandbarbeeltjes mooi en vooral van de sherry kon ik het mij ook niet voor stellen
en toch google maar eens bij deze soorten overal staat dar barbelen
knabbelen

wat de maanvissen dat van die 50 cm hoog heb ik inderdaad ook
gelezen
mij leek echter ook wel leuk om een paar hele kleintjes te nemen
als ze dan echt te groot worden voor mijn bak
kunnen ze altijd naar een van de leden van mijn aquarium vereniging aquavo

Biancab
400-600
400-600

Bericht door Biancab »

Ik heb zelf sherry barbeeltjes gehad en ook die nooit kunnen betrappen op knabbelen aan lange sprieten en/of vinnen.
Grtzz Bianca

Trek wel een duikpak aan en maak van mijn huis een aqua...

Onderwerp auteur
marianne
0-200
0-200

Bericht door marianne »

Biancab schreef:Ik heb zelf sherry barbeeltjes gehad en ook die nooit kunnen betrappen op knabbelen aan lange sprieten en/of vinnen.

fijn om te horen bianca, want die sherry,s zijn echt heel mooi

PygoMania
0-200
0-200

Bericht door PygoMania »

Je uitgangspunt is zuid/oost Azie als biotoop, maar de gekozen maanvissen behoren in een ZA-biotoop. Het is maar net wat je wilt, zolang je vissen gelukkig zijn met de waterwaarden en geen ruzie krijgen is er geen vuiltje aan de lucht.

Greets Dees
i'm the Bengel gotta love me!!!

jari4now

Bericht door jari4now »

Mijn Gourami zitten ook bij discussen en hebben het reuze naar het zin.....zelfs al twee keer een schuimnest gebouwd....en bijna eitjes...

Maar als ik ze niet al had dan had ik wel een biotoop gemaakt met vissen uit de zelfde streek, lijkt mij toch altijd weer het mooiste