Witte Kempvis wordt aangeknabbeld

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Tinoz
0-200
0-200

Witte Kempvis wordt aangeknabbeld

Bericht door Tinoz »

nog even zonder voor te stellen , tis namelijk best urgent .

Wij hebben voor in onze gezelschapsbak 3 kempvissen gekocht :

1 mooi wit mannetje , 2 vrouwtjes.

Deze zitten in een redelijk kleine bak ( 60 x30x30 ) met 1 volwassen zwaarddrager met ongeveer 4 kleine vrouwtjes , 2 gupmannen, 4 kleine gupvrouwen, 2 kuhli's, 3 sluier blackmollys, een gewone black molly en een algeneter

Er zitten best wat planten in de bak.

De Betta Splendes man is van af het begin weinig in beeld geweest , hij verschuilt zich en in het begin dachten wij dat het kwam omdat hij geen gezelschap gewend zou zijn maar na een week nog geen verandering, behalve dat de vinnen aangevreten zijn. Het is te merken dat vooral de black mollys wel andere vissen een knabbel uitdelen , en de guppen hebben het moeilijk met de betta dames .

Voorheen heb ik nooit dit soort labyrinth vissen gekocht , omdat ik toen gelezen had dat ze het niet goed doen in een gemengde bak.

Maar toen ik ze zag zitten in een gewone gezelschapsbak bij de dierenwinkel en dat de verkoper van een andere dierenwinkel zei dat het gewoon kon , toch maar geprobeerd.

Omdat de Betta man zo weinig in beeld is , weten we ook niet welke vissen hem lastig vallen .

:vis:

Weet iemand hier raad mee ?

Hopelijk optijd , want het is best zielig om zo een beesje zich hele dagen te zien verschuilen....

alvast bedankt voor het lezen .

Grimfilth
0-200
0-200

Re: Witte Kempvis wordt aangeknabbeld

Bericht door Grimfilth »

Er zitten ook best wel wat veel vissen in die bak, en een verkoper geeft ook niet altijd om het welzijn van de dieren. Black molly's en guppen zijn de potentiële daders, helaas. Betta's vinden stroming niet prettig, dus als je hem vaker op de voorgrond wil zien...

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Wat Grimfilth al zei, er zitten behoorlijk wat vissen in je 60x30x30 bakje..De combinatie vind ik ook niet helemaal top. Zwaarddragers worden te groot en molly's hebben liever brakwater. Guppy's zijn erg drukke zwemmers waar de betta nerveus van kan worden. Als je echt wilt dat je betta tevoorschijn komt zou ik deze vissen eruit halen.

amber98
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door amber98 »

De levend barende zijn veel te druk voor bettas. Het jan dat het de guppen of mollys zijn die in de vinnen happen maar ook de vrouwen. Het kan dat er een man tussen de vrouwen zit en je dus 2 mannen hebt. Of gewoon omdat ze te klein zitten je kan een betta man beter met vrouwen houden vanaf 80cm en dan met liever 3 vrouwen.
ze kunnen goed in een gemengd aquarium, maar dan wel dat alle medebewoners rustige vissen zijn die niet in vinnen bijten en dezelfde eisen hebben.onder andere weinig stroming en drijfplanten

verder zit de zwaarddrager wat klein. Heb hier een harem in 80cm gehad, maar deze was toch wel aan de krappe kant. Voorderest kunnen guppen, mollys en zwaarddrsgers onderling kruisen meen im me te herinneren en deze hybrides kun je niet verkopen.

Onderwerp auteur
Tinoz
0-200
0-200

Bericht door Tinoz »

Hartelijk dank voorproef het advies !

Ik heb net het aquarium ververst en heb de Betty niet meer gezien , vrees het ergste :(
Er zit trouwens wel een betamen die best wel lange vinnen heeft voor een vrouwtje

Nog even wachten tot het water terug helder is, dan misschien eens een foto maken :idea: