Wij hebben voor in onze gezelschapsbak 3 kempvissen gekocht :
1 mooi wit mannetje , 2 vrouwtjes.
Deze zitten in een redelijk kleine bak ( 60 x30x30 ) met 1 volwassen zwaarddrager met ongeveer 4 kleine vrouwtjes , 2 gupmannen, 4 kleine gupvrouwen, 2 kuhli's, 3 sluier blackmollys, een gewone black molly en een algeneter
Er zitten best wat planten in de bak.
De Betta Splendes man is van af het begin weinig in beeld geweest , hij verschuilt zich en in het begin dachten wij dat het kwam omdat hij geen gezelschap gewend zou zijn maar na een week nog geen verandering, behalve dat de vinnen aangevreten zijn. Het is te merken dat vooral de black mollys wel andere vissen een knabbel uitdelen , en de guppen hebben het moeilijk met de betta dames .
Voorheen heb ik nooit dit soort labyrinth vissen gekocht , omdat ik toen gelezen had dat ze het niet goed doen in een gemengde bak.
Maar toen ik ze zag zitten in een gewone gezelschapsbak bij de dierenwinkel en dat de verkoper van een andere dierenwinkel zei dat het gewoon kon , toch maar geprobeerd.
Omdat de Betta man zo weinig in beeld is , weten we ook niet welke vissen hem lastig vallen .
Weet iemand hier raad mee ?
Hopelijk optijd , want het is best zielig om zo een beesje zich hele dagen te zien verschuilen....
alvast bedankt voor het lezen .