Er zijn ook hele leuke kleurrijke tetra's, misschien zou een wat grotere soort daarvan een goed idee zijn.
Even uit mijn hoofd: Hyphessobrycon columbianus, H. heliacus, H. eryrhrostigma, H. pyrrhonotus, H. roseus.
Of killy-vissen (Epiplatys annulatus of Aphyosemion-soorten).
Misschien is het een goed idee eens in een database met zoekopties (bv. http://www.Aquavisie.retry.org) te kijken, dan zie je aan de hand van de kenmerken van jouw aquarium welke soorten daarin mogelijk zijn.
maanvissen
-
Patrick K.
- 0-200

Re: maanvissen
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ervaring is wat je hebt, kort nadat je het nodig had.
-
amber98
- Lid toezichthoudersteam

Ik vond mijn nieuwe rio 300 veel te klein voor maanvissen terwijl ik wel echt verliefd erop ben, dus heb als vervanging nu een school rouwtetra's (gymnocorymbus ternetzi) erin zitten, die als ze goed op kleur zijn, heel veel weg hebben van maanvissen vind ik. Misschien een optie?
-
Patrick K.
- 0-200

Inderdaad zijn zwarte of rouwtetra's ook heel mooi en leuk qua gedrag, en véél minder veeleisend dan maanvissen. Goedkoper ook, trouwens.
In de richting van "wat wel iets van maanvissen weg heeft" zou je ook naar zwarte fantoomzalmen (Megalamphodus megalopterus of Hyphessobrycon megalopterus) kunnen kijken. Zelfde verhaal, een beetje.
Het is maar net wat je zelf het mooist vindt .....
In de richting van "wat wel iets van maanvissen weg heeft" zou je ook naar zwarte fantoomzalmen (Megalamphodus megalopterus of Hyphessobrycon megalopterus) kunnen kijken. Zelfde verhaal, een beetje.
Het is maar net wat je zelf het mooist vindt .....
----------------------------------------------------------------------------------------------------------