maanvissen
maanvissen
Mijn zoon krijgt een juwel rio 125 aquarium. Nu wil hij heel graag maanvissen hebben. Maar ook andere vissen. Weet iemand welke vissen evt. bij maanvissen kunnne. Heb al gelezen dat neontetra niet kunnen want die vind de maanvis lekker. Ik vind het mooi als je er dan bovenzwemmende vissen hebt en bodemzwemmende vissen.
Welk advies is er dan met de waterplanten. Of is het af te raden om maanvissen te nemen.
Waar kan ik anders op internet vinden welke vissen bij elkaar kunnen.
Welk advies is er dan met de waterplanten. Of is het af te raden om maanvissen te nemen.
Waar kan ik anders op internet vinden welke vissen bij elkaar kunnen.
Re: maanvissen
Maanvissen zijn een no go in een juwel 125. Simpelweg is de bak te klein en te laag.
Klik maar eens op de link dan zie je gelijk waarom het niet kan.
http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/ca ... maanvissen
Als je dan toch in de database zit, kun je gelijk kijken voor visjes die wel geschikt zijn voor jouw formaat aquarium.
Klik maar eens op de link dan zie je gelijk waarom het niet kan.
http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/ca ... maanvissen
Als je dan toch in de database zit, kun je gelijk kijken voor visjes die wel geschikt zijn voor jouw formaat aquarium.
Greetings...
mijn is verteld dat is dit aquarium wel maanvissen kunnen.
Het aquarium is 80cm lang en 50cm hoog.
Ik zal wel eens op die site kijken naar evt. andere vissen.
Het aquarium is 80cm lang en 50cm hoog.
Ik zal wel eens op die site kijken naar evt. andere vissen.
Dat zijn pure verkooppraatjes. Een maanvis kan wel
25 cm of hoger worden. Heb ze in mijn 120 bij 60 cm bak gehad en eigenlijk is dit nog te klein.
25 cm of hoger worden. Heb ze in mijn 120 bij 60 cm bak gehad en eigenlijk is dit nog te klein.
Greetings...
Maanvissen moeten in een aquarium gehouden worden van minstens 60 cm hoog. En dat is exclusief kap. Anders gaan de vinnen kromgroeien. Ik vind de bak ook te kort voor maanvissen. 1.50 is beter. Dit zijn vissen die wel 25 cm hoog kunnen worden.
Hahaha Roy, je was me net voorRoy H schreef:Dat zijn pure verkooppraatjes. Een maanvis kan wel
Oke, worden alle maanvissen dan zo groot? Zijn er dan andere vissen die qua uiterlijk een beetje op maanvissen lijken en wel kunnen. Het is een heel gepuzzel ben ik wel achter om passende vissen bij elkaar te vinden.
Ik ben nu op de website van hobbykwekers aan het kijken. Is er misschien iemand die mij er anders bij kan helpen
We hebben nu een aquarium juwel rekord 600 met een aantal vissen erin.
Ik ben nu op de website van hobbykwekers aan het kijken. Is er misschien iemand die mij er anders bij kan helpen
We hebben nu een aquarium juwel rekord 600 met een aantal vissen erin.
Alle maanvissen worden helaas zo groot.
Je zou evt. kunnen kijken bij de goerami's. Dit zijn ook erg leuke en in de meeste gevallen vrij vriendelijke vissen.
Een andere optie zijn dwergcichlides.
Welke vissen heb je nu in de rekord 600?
Je zou evt. kunnen kijken bij de goerami's. Dit zijn ook erg leuke en in de meeste gevallen vrij vriendelijke vissen.
Een andere optie zijn dwergcichlides.
Welke vissen heb je nu in de rekord 600?
10 neontetra's, 3 platy's, 3 guppy's.
3 algeneters, en 2 soorten waar ik de naam niet van weet hebben een geel zwarte streep vin. en 2 ballon visjes die er tijdelijk in zitten tot het aquarium van zus lief goed is om ze in te zetten. en 1 grote goudvis
Maar mijn zoon wil waarschijnlijk anders vissen dat zei hij. de rekord 600 gaat naar oma als de rio 125 straks helemaal klaar is. Er zitten nu ook weinig planten in dus daar moeten we ook nog naar kijken.
3 algeneters, en 2 soorten waar ik de naam niet van weet hebben een geel zwarte streep vin. en 2 ballon visjes die er tijdelijk in zitten tot het aquarium van zus lief goed is om ze in te zetten. en 1 grote goudvis
Maar mijn zoon wil waarschijnlijk anders vissen dat zei hij. de rekord 600 gaat naar oma als de rio 125 straks helemaal klaar is. Er zitten nu ook weinig planten in dus daar moeten we ook nog naar kijken.
Als je er waterplanten in wilt hebben, zou ik niet kiezen voor dwergcicliden zoals Linda zegt (sorry Linda
)
Die slopen namelijk dolgraag je planten.
Goerami's zijn wel heel erg leuke vissen inderdaad. Die zijn ook heel vriendelijk en kunnen daardoor met bijna alle andere vissen samen.
Wat ook erg leuk is voor een aquarium van deze afmetingen, is een speciaalbak voor 1 soort. Bijvoorbeeld alleen een school neon tetra´s erin. Dat is echt een heel mooi gezicht.
Die slopen namelijk dolgraag je planten.
Goerami's zijn wel heel erg leuke vissen inderdaad. Die zijn ook heel vriendelijk en kunnen daardoor met bijna alle andere vissen samen.
Wat ook erg leuk is voor een aquarium van deze afmetingen, is een speciaalbak voor 1 soort. Bijvoorbeeld alleen een school neon tetra´s erin. Dat is echt een heel mooi gezicht.
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
Het slopen van planten door dwergcichlides valt reuze mee Karin.
Heb zelf de Mcmasteri en de agasizzi gehad en die keken niet eens om naar de plantjes.
Heb zelf de Mcmasteri en de agasizzi gehad en die keken niet eens om naar de plantjes.
Greetings...
Ok, ik dacht dat alle ciclides planten slopen. Maar dat valt dan alweer mee 
Als ze me missen, ben ik bij mijn vissen
Haha, mijn bak is één en al plant en mijn Dambordcichliden doen er niets mee 
Egni, begrijp ik nou goed dat je er een goudvis bij hebt zitten?
Goudvissen zijn koudwatervissen, en alle andere tropische vissen zijn. Plus dat een goudvis wel meer dan 30 cm kan worden. Ik zou hier voor dus zo snel mogelijk een ander thuis (liefst een vijver) zoeken.
Egni, begrijp ik nou goed dat je er een goudvis bij hebt zitten?
Goudvissen zijn koudwatervissen, en alle andere tropische vissen zijn. Plus dat een goudvis wel meer dan 30 cm kan worden. Ik zou hier voor dus zo snel mogelijk een ander thuis (liefst een vijver) zoeken.
linda de goudvis zit inmiddels bij mij dochter in haar aquarium was een nood oplossing. De goudvis doet het goed in het tropisch aquarium is een soort sluier goudvis.
Ohh oke, sluiers zitten inderdaad graag wat warmer...Maar ook deze worden behoorlijk groot.
Hoe vlot het onderzoek?
Hoe vlot het onderzoek?