Sinds een week of 5 heb ik nu een doe het zelf bio-co2-systeem op de bak geïnstalleerd en ik moet zeggen dat het werkt als een trein. Alles groeit sneller en mooier. Nu heb ik echter sinds een week last van een aanhoudend probleem. De nieuwe bladeren van de verschillende Anubias in mijn bak raken vol gaten of kapotte stelen voordat het blad is volgroeid.
Waterwaarden:
PH - 7.03
gel - 340
GH - 10
KH - 8
NO3 - 0
PO4 - 1 mg/l
Wekelijks voeg ik toe Profito en Ferro van Easy Life.
Het betreft hier een 400 liter bak met veel planten en weinig vissen en redelijk wat garnalen. Zelf dacht ik dat het lage NO3 het probleem is nu ik extra co2 toevoeg, maar misschien is toch iets anders het probleem. Ik heb namelijk al enkele vissen bijgezet en voer nu voortaan 2 maal daags i.p.v. 1 maal per dag.
De bak is 11 uur per dag verlicht met een lichtpauze van 4 uur na de eerste 4 uur. Op zich zou dit terug kunnen naar 10 uur per dag licht, maar toch doe ik dat liever niet omdat ik graag in de bak kijk.
Oh en ik heb geen bodem in mijn bak, dus planten kunnen hun voedingstoffen hier ook niet uithalen. Voor Anubias is dit eigenlijk toch geen vereiste.

Dus, zou er naast de ontbrekende NO3 nog een andere oorzaak van mijn probleem kunnen zijn?