Hoe aan pakken?

Onderwerp auteur
ellenoord
0-200
0-200

Hoe aan pakken?

Bericht door ellenoord »

Hallo,

Ik wil graag mijn aquarium veranderen omdat ik hoe het nu is het niet mooi vind. Alleen zit ik met wat probleempjes. Ik heb best grote zwaardplanten en groot stuk hout en ik weet niet waar ik die kwijt moet.
Eerst even mijn bak laten zien:
Afbeelding
Dat is me bak zoals je ziet is hij ook erg donker iemand misschien een idee hoe het komt want licht doet wel goed volgens mij?

Hier een voorbeeld van hoe het moet worden:
Afbeelding

Iemand een idee hoe ik dat beste kan doen met spullen die ik nu heb en extra's die ik bij kan kopen? Leuke planten bijvoorbeeld en waar neer te zetten?

ALvast bedankt voor reacties!!
Mijn 60 cm bakkie is heilig.

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: Hoe aan pakken?

Bericht door Kevin »

De bladeren houden een hoop licht tegen als ik jouw foto's bekijk.

Hout kun je altijd wat verzagen als dat beter uitkomt. Je kunt ook hout samenvoegen zodat je daardoor een stuk krijgt wat het beoogde resultaat geeft. Als je er echt niet mee uit komt zul je hout bij moeten halen.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Planten iets in toom houden en je bent er :)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
ellenoord
0-200
0-200

Bericht door ellenoord »

dankjewell

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Een mooie bak zet je vrijwel nooit in een keer neer, als je het vaak heb gedaan zet je in een keer een redelijk fundament neer.
Wat je daarna doet is gewoon kritisch vergelijken met andere aquaria, hoe staat dit, hoe werkt dat, steeds wat aanpassen, een ander plantjes er bij, een er af, wat snoeien.
Het is en blijft een tuin, die je moet onderhouden, soms probeer je iets en denk je verrek wat leuk, de andere keer zit je er totaal naast.
Veel afkijken helpt :) en het is hier niet verboden, regels als rode planten halen de achtergrond naar voren en dingen als de golden ratio werken echt.
Je kan daar gebruik van maken, want door iets naar voren te trekken maak je dus ergens anders diepte.
Op jou goldenratio spot hangt recies een wortel oid van een plant en die trekt de boel uit verhoudig.

Onderwerp auteur
ellenoord
0-200
0-200

Bericht door ellenoord »

hallo,

wat betekend goldenratio spot?

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

De golden ratio is een soort natuurlijk punt waar onze ogen als mens naar toe getrokken worden dit ligt op 2/3 van de lengte van de bak en 2/3 van de hoogte.

Bakken die daar een aandachts punt hebben zien er voor ons als mens mooier uit, ook in foto's en schilderijen werkt dat.

http://www.thegreenmachineonline.com/ar ... perspectiv
Afbeelding

Onderwerp auteur
ellenoord
0-200
0-200

Bericht door ellenoord »

dat is een leuke tip!

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Je hebt een bak van 60 cm?
Dan zou je er eigenlijk niet te grote stukken hout en grote planten in moeten zetten. Des te kleiner wordt je bak. Je kunt beter kijken voor kleinere plantensoorten. Mooie cryptocorynne bv. Vriendin van mij heeft ook een 60 cm bakje die ik samen met haar heb ingericht.

Afbeelding

Je ziet dat we hier ook de golden ratio hebben gehanteerd maar dan in de rechterhoek. Vooral ook om het interne filter wat te verbloemen. Allemaal redelijk laagblijvende planten 3 kleinere stukjes hout ipv 1 grote en flink wat mos van mij :P
Ook kleinere redelijk rustige vissoorten uitgekozen. Drukke vissen laten een kleine bak ook kleiner lijken vind ik..

Geert
1000+
1000+

Bericht door Geert »

stylz schreef:De golden ratio is een soort natuurlijk punt waar onze ogen als mens naar toe getrokken worden dit ligt op 2/3 van de lengte van de bak en 2/3 van de hoogte.

Bakken die daar een aandachts punt hebben zien er voor ons als mens mooier uit, ook in foto's en schilderijen werkt dat.

http://www.thegreenmachineonline.com/ar ... perspectiv
Afbeelding

Das een goed tip Stylz (zoals vaak) :D :D :D

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Catfish schreef:Je hebt een bak van 60 cm?

Afbeelding

Je ziet dat we hier ook de golden ratio hebben gehanteerd maar dan in de rechterhoek. Vooral ook om het interne filter wat te verbloemen. Allemaal redelijk laagblijvende planten 3 kleinere stukjes hout ipv 1 grote en flink wat mos van mij :P
Ook kleinere redelijk rustige vissoorten uitgekozen. Drukke vissen laten een kleine bak ook kleiner lijken vind ik..
Het focus punt ligt in deze bak wat naar het midden voor mij, is mogelijk persoonlijk maar ik focus op de crypto :?
of op het zwatre gat rechts :) dus doe iets aan het zwarte gat met wat stengel planten bv.
Verder als tip algen magneten, zijn niet goed voor je glas, ze geven vrij gemakkelijk krassen uit dat ook punt gebruik ik ze zo min mogenlijk maar soms moet het ook bij mij.
Na gebruik altijd er gelijk weer uit, je doet er toch niets mee en het stoort in de illusie die je wil maken.
Wat is nu 30 sec om de magneet te plaatsten tegen een week er tegen aan kijken ?
Zelfde voor de temperatuur meter, waarom zo vol in beeld ? je haalt alle ruimte op links weg met iets dergelijks, blijkbaar kan je ook goed bij de achterhoeh waar de magneet hangt, hang hem dan daar als je vind dat het ding altijd in het water moet hangen.
Het grind randje mag iets lager :P
Wat ik doe met de algen magneet ik haal hem er altijd uit en gebruik hem met een stukje witte filterwatten er tussen, dan maakt hij ook beter schoon :) voor mij is het soms handig omdat ik vanaf de achterkant in mn bak werk en dan zie ik de alg op de ruit niet.
Mijn aquarium staat in een andere ruimte, dan is het wel eens makkelijk om van uit de kamer zo de ruit smetteloos te krijgen.

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

stylz schreef:Het focus punt ligt in deze bak wat naar het midden voor mij, is mogelijk persoonlijk maar ik focus op de crypto :? -Haha Het was de bedoeling op het hout.
of op het zwatre gat rechts :) dus doe iets aan het zwarte gat met wat stengel planten bv. -Is al gebeurd dit is al een wat oudere foto ;)
Verder als tip algen magneten, zijn niet goed voor je glas, ze geven vrij gemakkelijk krassen uit dat ook punt gebruik ik ze zo min mogenlijk maar soms moet het ook bij mij. -Klopt helemaal..Ik zag hem ook op de foto en ga maar eens voorstellen dat ze hem een beetje moet wegstoppen. Ik heb er ook een en heb gelukkig nooit krassen ervan gekregen.
Na gebruik altijd er gelijk weer uit, je doet er toch niets mee en het stoort in de illusie die je wil maken.
Wat is nu 30 sec om de magneet te plaatsten tegen een week er tegen aan kijken ? -Geen last van ;)
Zelfde voor de temperatuur meter, waarom zo vol in beeld ? je haalt alle ruimte op links weg met iets dergelijks, blijkbaar kan je ook goed bij de achterhoeh waar de magneet hangt, hang hem dan daar als je vind dat het ding altijd in het water moet hangen. Ja -Hij hing eerst ook aan de zijkant ik weet niet waarom ze hem weer frontaal heeft gehangen..Maar zij stoort zich er niet aan.
Het grind randje mag iets lager :P -Hahahahahaha LOL! Dat is mijn zin :P
Wat ik doe met de algen magneet ik haal hem er altijd uit en gebruik hem met een stukje witte filterwatten er tussen, dan maakt hij ook beter schoon :) voor mij is het soms handig omdat ik vanaf de achterkant in mn bak werk en dan zie ik de alg op de ruit niet. -Is inderdaad een goed idee.
Mijn aquarium staat in een andere ruimte, dan is het wel eens makkelijk om van uit de kamer zo de ruit smetteloos te krijgen.

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Cat fish het is goed bedoelde feedback :)

Als ik dus zeg mijn oog wordt getrokken door de crypto, moet je niet zeggen van de bedoeling was op het hout :)

Je oog wordt door iets getrokken dat is geen bewuste aktie, het goede antwoord is dus van oh dan moeten we eens kijken hoe we jou aandacht op het hout krijgen.

Of ben ik de enige die de crypto als focus punt pakt ?
Je hout loopt als focus punt te ver door :) 2/3 is zat :)
Beter is een wat dikkere stronk dan, ik zat in een andere topic met henson over zijn kienhout, dit is een voorbeeld, van hoe hij zijn kienhout kan zetten.

Afbeelding

Je moet dit niet als kritiek zien hoor ik probeer alleen maar te helpen :lol:

Omdat de stronk die je gebruik niet breed genoeg is en niet stopt op 2/3 is hij eigenlijk geen goed focus punt daarom gaan wij mensen naar het midden kijken en heeee een crypto :)
Je focus punt valt gewoon niet genoeg op :P

Een goed focus punt in je aquarium licht op 2/3 van de lengte en on 2/3 van de hoogte maar kan ook op 1/3 van de hoogte liggen, in fotografie wordt dat vaak gebruikt, in een aquarium werkt 2/3 hoogte beter.
Ik weet ook niet hoe het werkt maar in onze hersenen werkt het :P

Afbeelding

Linda
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Linda »

Weet ik toch :mrgreen:

Het is ook wel een mooie crypto :P
En ach..Zolang zij er tevreden mee is is het goed toch? Ik heb het voor haar ingericht maar zij heeft uiteindelijk bepaald waar alles kwam ;)

Afijn het gaat ook niet om de bak van een vriendin van mij maar die van ellenoord...... :oops:

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Catfish schreef:
Weet ik toch :mrgreen:

Het is ook wel een mooie crypto :P
En ach..Zolang zij er tevreden mee is is het goed toch? Ik heb het voor haar ingericht maar zij heeft uiteindelijk bepaald waar alles kwam ;)

Afijn het gaat ook niet om de bak van een vriendin van mij maar die van ellenoord...... :oops:
het was nooit bedoeld als aanval :?