Catfish schreef:Je hebt een bak van 60 cm?
Je ziet dat we hier ook de golden ratio hebben gehanteerd maar dan in de rechterhoek. Vooral ook om het interne filter wat te verbloemen. Allemaal redelijk laagblijvende planten 3 kleinere stukjes hout ipv 1 grote en flink wat mos van mij

Ook kleinere redelijk rustige vissoorten uitgekozen. Drukke vissen laten een kleine bak ook kleiner lijken vind ik..
Het focus punt ligt in deze bak wat naar het midden voor mij, is mogelijk persoonlijk maar ik focus op de crypto
of op het zwatre gat rechts

dus doe iets aan het zwarte gat met wat stengel planten bv.
Verder als tip algen magneten, zijn niet goed voor je glas, ze geven vrij gemakkelijk krassen uit dat ook punt gebruik ik ze zo min mogenlijk maar soms moet het ook bij mij.
Na gebruik altijd er gelijk weer uit, je doet er toch niets mee en het stoort in de illusie die je wil maken.
Wat is nu 30 sec om de magneet te plaatsten tegen een week er tegen aan kijken ?
Zelfde voor de temperatuur meter, waarom zo vol in beeld ? je haalt alle ruimte op links weg met iets dergelijks, blijkbaar kan je ook goed bij de achterhoeh waar de magneet hangt, hang hem dan daar als je vind dat het ding altijd in het water moet hangen.
Het grind randje mag iets lager
Wat ik doe met de algen magneet ik haal hem er altijd uit en gebruik hem met een stukje witte filterwatten er tussen, dan maakt hij ook beter schoon

voor mij is het soms handig omdat ik vanaf de achterkant in mn bak werk en dan zie ik de alg op de ruit niet.
Mijn aquarium staat in een andere ruimte, dan is het wel eens makkelijk om van uit de kamer zo de ruit smetteloos te krijgen.