Na laatst weer eens in een aquariumzaak geweest te zijn zagen wij een Eheim Scubaline 460. Mijn vrouw en ik waren er direct van onder de indruk en hadden binnen een paar dagen de knoop doorgehakt.
Nu moeten we eerst ff sparen voordat we de bak daadwerkelijk kunnen aanschaffen. De bak kopen is makkelijk (behalve financieel
Dus dacht ik, laat ik eerst even informatie gaan inwinnen zodat ik straks niet achter de feiten aanloop.
We willen er weer een gezelschapsbak van maken. Leuke (scholen) vissen en beplanting. Beplanting zal richting "veel" zijn maar absoluut niet de hele bak vol.
De achterwand is volgens mij gewoon een eigen keuze. Net als de bodembedekking.
Hoewel ik het in mijn Juwel wel had wil ik deze bak zonder voedingsbodem inrichten.
Nu heb ik onderstaande lijst gemaakt met alle apparatuur welke ik hiervoor denk aan te schaffen:
- Eheim Professionel 3 600 (2075)
- Eheim Jager 250W
- LED verlichting
Wat betreft de filter ben ik er nog niet helemaal uit. Ik heb ook veel gelezen over 2 filters ipv 1. Of zou het er misschien wel 1 kunnen zijn maar moet ik dan een grotere/sterkere?
En heb ik ook niets voor mijn planten. Qua voeding ed.
Ik zou zeggen, schiet er op los en laat die tips/opmerkingen/informatie maar komen!