Ook ik vind de NO3 wat laag, best is geloof ik tussen de 25 en 50.
Ik moet je eerlijk zeggen, ik heb een dure SERA testkoffer gekocht en heb er echt veel spijt van.
Ik was veel meer tevreden met de teststrips want precies want Stylz zegt, het is een indicatie en je ziet vanzelf wel aan je vissen en de bak of het allemaal in orde is. Wanneer het niet in orde is zie je happende vissen of zo en is de eerste handeling toch meestal een waterwissel. Kortom...ik denk er serieus over om weer gewoon lekker een buisje teststrips te kopen en de koffer lekker op te bergen. Geeft me alleen maar stress
ff stukje van internet gehaald hoor:
NO3 (Nitraat). Nitraat is het uiteindelijke eindproduct van de afbraak van ammoniak door de nitrificerende bacteriën Nitrosomonias en Nitrobacter in het filter. Het is in tegenstelling tot nitriet en ammoniak niet giftig voor het aquarium. Op lange termijn kan het wel de groei van planten en vissen benadelen, en de algengroei stimuleren, omdat het één van de belangrijkste voedingsstoffen is voor planten en algen. Ondanks het niet giftig is voor de vissen, is het toch beter om het nitraat-gehalte zo laag mogelijk te houden. Een nitraat-gehalte van 50 mg/l is goed. Dit kan behaalt worden door het verversen van water.
Bron: http://www.aquariumzoeken.nl/waterwaarden