ik heb een aquarium van 91x46x55cm met droogkamer en bodemafvoer pijp
maar hoe kan het beste CO2 toevoegen voor een goede verspreiding en welke filter kan ik het beste nemen
hoe CO2 toevoegen?
Re: hoe CO2 toevoegen?
Een droogkamer is om je leidingen en zo in weg te stoppen? zodat deze achter een wandje zitten en niet gezien worden neem ik aan?!
Co2 kun je idd het best in de buurt van je uitstroom laten inlopen zodat het meteen mooi verdeeld word door de hele bak, in een droogkamer is dat niet mogelijk denk ik dus zou ik gewoon een diffusor aanschaffen en onderin aan de zijkant van de bak zetten. Qua filter kun je bv denken aan een JBL CristalProfi 901
Co2 kun je idd het best in de buurt van je uitstroom laten inlopen zodat het meteen mooi verdeeld word door de hele bak, in een droogkamer is dat niet mogelijk denk ik dus zou ik gewoon een diffusor aanschaffen en onderin aan de zijkant van de bak zetten. Qua filter kun je bv denken aan een JBL CristalProfi 901
Vloeibaar gooide ik gewoon in de bak. Met een fles is het een ander verhaal, hiervoor het is eerst zoals Rita al aangaf een diffusor geprobeerd wat in mijn ogen een onding is. Een diffusor ziet er niet uit in de bak, overtollig co2 verdwijnt en na verloop van tijd is de werking ook niet goed meer. Ik ben een externe reactor gaan gebruiken, hier los alle co2 volledig in op en je hebt geen lelijk ding in de bak 
Bij een diffusor moet je er ook op letten dat er voldoende stroming omheen is voor een optimale opname van co2.
Bij een diffusor moet je er ook op letten dat er voldoende stroming omheen is voor een optimale opname van co2.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Als je met droogkamer een compartiment in je filterhuis bedoeld zal co2 toedienen mogelijk weinig effect hebben ben ik bang.