na een eeuwigheid informatie zoeken en kwijlend kijken naar filmpjes op youtube van mensen die ledverlichting hebben. heb ik na een gewonnen pokeravondje met een dikke pot de stap maar genomen ledverlichting aan te schaffen.... dit was de ideale tijd want me portemonee protesteerden een keertje niet
het was bij toeval dat ik in een nieuwe petshop bij ons in de buurt aan het kijken was en daar het ledsysteem van kitelight zag liggen, ik had er al wat over gelezen en het product zag er naar mijn mening goed uit. om niet gelijk helemaal in zee te gaan met het product omdat ik nog niet helemaal overtuigd was met het resultaat heb ik niet gelijk me hele bak volledig met led volgehangen. maar ben (klein) begonnen.
ik heb gehaald:
1x SMD LED UNIT 97cm/ 57x SMD 5050 TOP LED's
2xRGB LED UNIT 97cm/57 RGB 5050 TOP LEDS
1xGESTABILISEERDE LED DRIVER/ADAPTER 100-240V>12VDc 6A (76W)
1xRGB LED CONTROLLER -INFRAROOD (IR)-
en nog wat verleng kabels.
dezelfde dag gelijk nog geinstalleerd en ik moet zeggen ik ben aardig tevreden ik kan op dit moment alleen de rgb dimmen dus het ligt is nog niet optimaal maar het komt al een heel eind.
binnen kort ben ik van plan hetgene wat ik nu heb te verdubbelen en daar zet ik dan een
EASY TIME CONTROLL, 5 KANAALS LED CONTROLLER VOLLEDIG PROGRAMMEERBAAR
een computer om het ligt automatisch aan te laten gaan en een zons op/ondergang na te bootsen.
ben ontzettend blij met me aankoop want hiervoor had ik t8 en die zaten aangesloten op normale vittingen (niet waterdicht dus) en dit balanceerde op mijn glasplaatjes die overdwars zitten in mn aquarium.
al met al een hele verbetering dus.
nog even wachten op de rest van de leds en de computer om alles aan te sturen
foto`s zal ik later plaatsen.
gr ben