Scalaren decor - ons dagboek

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Vlekkie
1000+
1000+

Re: Scalaren decor - ons dagboek

Bericht door Vlekkie »

Bertus schreef:Erg mooi
Hartelijk bedankt, beste Bertus! :duim:

Visje in het water schreef:Jeeeeeeeetje.... sorry hoor... mijn mond valt open hier.
Nu zo het geheel te kunnen zien... prachtig! Jullie hebben het volgens mij, voor elkaar gekregen om ieders fantasie te prikkelen, als men hier naar kijkt.
Ik vind de kleuren bijzonder mooi en...... wàt trots moeten jullie zijn zeg! Wàt een werk!
Leuk dat we jullie zo mochten volgen.
Laat maar vallen, beste Visje! Afbeelding

Ik ben blij dat het resultaat je zo bevalt! Uiteindelijk, dit was voor ons hoofdzakelijk een 'leer'-decor waarin we leerden hoe decors te bouwen die iets of wat de platgetreden paden verlaat. Dat kwam vaak op de eerste plaats, eerder dan estetische of compositorische overwegingen... :?

Tja, ik weet niet in hoeverre mensen er zich door geinspireerd voelen. Maar, omdat we tijd te over hebben, is het altijd onze bedoeling geweest net iets meer tijd te besteden aan onze decors dan mensen er gewoonlijk aan besteden. En, als je je tijd neemt, kom je inderdaad tot resultaten die gezien mogen worden (vind ik persoonlijk, althans). :D

We zijn vooral opgelucht dat het voorbij is. Dit decor nam iets teveel tijd in beslag, mede doordat we alles wilden leren dat we in de toekomst nog zouden nodig hebben (in onze andere decors). Maar, dat proces moesten we toch door en het liefst van al deden we het bij de kleinste bak die ik zal hebben. Liever dan bij een grote bak (waar je zowiezo al meer tijd insteekt). :mrgreen:

Hoe meer zielen, hoe meer vreugde, zou ik zeggen, beste Visje! :jippie:

Fabian schreef:Ik heb met veel plezier hier alles meegelezen
Ben bij jullie volgende project ook weer van de partij
En wat de bak betreft... Daar mogen jullie echt heeeeeeeeeeeel trots op zijn
Er is nog een verschil tussen lezen en schrijven, beste Fabian! Daarom, hartelijk bedankt! :Cheer:

Wel, er bestaat een zeer ernstige kans dat het volgende project veel vroeger dan we dachten wordt opgestart. :shock: Tim en ik hebben ons vandaag over onze plannetjes gebogen en een aantal beslissingen genomen. Zo wordt m'n bureel niet herschilderd, dit jaar, maar volgend jaar. Het wordt dit jaar wel leeggehaald om voor het volgend project dienst te kunnen als stapelplaats voor ons werkmateriaal. De meubels worden in mijn living op hun definitieve plaats gezet dit jaar. Zodoende komt er ruimte voor de mal van m'n bak met riverbank-decor. :roll:

En, een andere beslissing is genomen. Jammer genoeg komt er GEEN 4-meter bak. Ik fiets mezelf in de problemen met m'n meubels, indien ik daarvoor kies. En, het moet hier in de eerste plaats een woning blijven (alhoewel?). De 4-meter bak wordt vervangen door een bak tussen de 3.20 meter en 3.50 meter (exacte grootte niet gekend op het ogenblik, maar zeer waarschijnlijk morgen wel). Afbeelding

Dus, als het slechte weer aanhoudt, kunnen we up and running zijn binnen een maand, of zo. :D

Ard schreef:Ik heb dit topic elke week gelezen en me zitten verbazen over de grote inzet waarmee jullie dit doen. Het is echt heel mooi geworden
Reuze bedankt dat je ons hebt gevolgd, beste Ard! :duim:

Tja, ik geef toe, ik kan vrij fanatiek zijn in die dingen (niet enkel in die dingen, overigens)... Afbeelding

Ik ben blij dat het resultaat je bevalt, beste Ard! :D

Bertus schreef:Als ik iets mooi vind blijf ik het volgen. Ondanks diverse tegenvallers bleven jullie er positief voor staan, dikke respect daarvoor. De manier van werken en het geven van verslag is super leuk om te volgen. Daarvoor halen we de duimen van stal
Blijkbaar, beste Bertus! :lol:

Tja, dat positieve is een gevolg van onze handicap. Want, als je je in een situatie als de onze bevindt en je bekijkt het leven niet positief, dan kun je er evengoed een kruis over maken. En, ach, uiteindelijk blijven het slechts decors. Niets om je druk over te maken, dus... :mrgreen:

Tja, fotootjes kunnen in 1 beeld meer verduidelijken dan 1000 woorden. En, het leest gemakkelijker dan 1000 woorden, dacht ik zo...:D

Hier gaan we weer, beste Bertus! Afbeelding

Fabian schreef:Zekers respect voor jullie!
In dank aanvaard, beste Fabian! :buiging:
Cichlids forever!

200x65x80 Gymno-bak: okt 12
335x70x80 Retroculus/Uaru-bak: okt '13
250x70x80 H. notatus-bak: okt '14
270x70x80 V. argentea-bak: sep '15

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Vlekkie schreef: Wel, er bestaat een zeer ernstige kans dat het volgende project veel vroeger dan we dachten wordt opgestart. :shock: Tim en ik hebben ons vandaag over onze plannetjes gebogen en een aantal beslissingen genomen. Zo wordt m'n bureel niet herschilderd, dit jaar, maar volgend jaar. Het wordt dit jaar wel leeggehaald om voor het volgend project dienst te kunnen als stapelplaats voor ons werkmateriaal. De meubels worden in mijn living op hun definitieve plaats gezet dit jaar. Zodoende komt er ruimte voor de mal van m'n bak met riverbank-decor. :roll:

En, een andere beslissing is genomen. Jammer genoeg komt er GEEN 4-meter bak. Ik fiets mezelf in de problemen met m'n meubels, indien ik daarvoor kies. En, het moet hier in de eerste plaats een woning blijven (alhoewel?). De 4-meter bak wordt vervangen door een bak tussen de 3.20 meter en 3.50 meter (exacte grootte niet gekend op het ogenblik, maar zeer waarschijnlijk morgen wel). Afbeelding

Dus, als het slechte weer aanhoudt, kunnen we up and running zijn binnen een maand, of zo. :D
Ik zou zelf spontaan in de stress vliegen :roll: :mrgreen: :mrgreen:
Maar leuke projecten wel, zo blijft de mens bezig :P :D

Mitchel
1000+
1000+

Bericht door Mitchel »

Dat ziet er toppie uit, heren :duim:
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)

Onderwerp auteur
Vlekkie
1000+
1000+

Bericht door Vlekkie »

Ziezo, we hebben ons vandaag over het plannetje van mijn bureel gebogen (aangezien het weer echt niet mee wil en een mens moet toch iets doen).

Er zijn verschillende beslissingen genomen, zoals:

1. Er komt geen 4-meter bak te staan in mijn living. Maar, deze wordt vervangen door een bak van 320 tot 350 cm (de exacte maat is op het moment niet geweten; dat is voor morgen, wanneer ik het plannetje opstel voor de living).

2. M'n bureel wordt niet herschilderd dit jaar maar volgend jaar. Dit jaar wordt m'n bureel wel leeggehaald om zodoende als tijdelijke stapelplaats te dienen voor ons werkgerief en materiaal.

Zo zal m'n bureel worden na de aanmaak van het riverbank-decor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu een woordje uitleg bij deze tekeningen.

Tek. 1.
De eerste blok die je tegenkomt (op de voorgrond rechts) stelt mij voor, gezeten in m'n rolstoel. Ik weet het, een erg rudimentaire voorstelling, maar de afmetingen zijn correct en daar doen we het dus mee.

De tweede blok die je tegenkomt en zich naast mij bevindt, stelt de 270x70x80-bak voor. Ik weet het, ik bouw er mijn bureel tegenaan, maar dat valt niet te verhelpen, want de beschikbare ruimte is de beschikbare ruimte en meer is er niet. Ook valt de positie van m'n bakken niet te wijzigen, want dan vallen ze buiten de goedgekeurde zone van de stabiliteitsexpert. Niets aan te doen, dus.

De L-vorm, die tegen m'n 270x70x80-aquarium aangebouwd is, stelt mijn bureel voor.

De derde blok, tegenover mijn bureel, stelt een kast voor die 113 cm hoog is. Het pad tussen mijn bureel en de kast is 77 cm breed. Mijn rolstoel is 70 cm breed, hetgeen wil zeggen dat ik de achterkanten van m'n computers nog kan bereiken en de inhoud van de kast, die m'n aquarium-kast gaat worden.

Achter het derde blok bevindt er zich een smalle blok. Deze stelt m'n verwarming voor.

De blok, die zich tegenover mij bevindt, stelt m'n 230x70x80-aquarium voor.

Er worden schabben geplaatst vanaf 1.50 meter, aangezien ik maar 1.20 groot ben (gezeten op een rolstoel, tenminste), in de muur aan mijn linkerzijde in een kamer die 3.00 meter hoog is. Daarop komt ons werkgerief te staan. En, er worden schabben geplaatst vanaf 1.50 meter aan de muur tegenover de muur aan mijn linkerzijde (tenminste, vanaf mijn verwarming tot aan mijn bureel) om mijn CD's en strips ook nog kwijt te raken in dit kamertje.

Tek. 2.
De 4 balkjes, die je ziet staan onder m'n bureel zijn de compressor, de airbrush en nog 2 ladenkastjes op wieltjes die ik heb staan. M'n bureel wordt volledig ondersteund door de muur. Ik zal me kunnen beperken tot 1 poot om heel m'n bureel te dragen.

Tek. 3 en 4.
Andere gezichtspunten.

Ziezo, dit is het werk van vandaag... :D

Door de verschillende wijzigingen met wat we in gedachten hadden, komen m'n visbestanden wel op de helling te staan. Maar, dat zijn zorgen voor later. Mijn vier overige bakken zullen trouwens ingenomen blijven door grote cichliden (tussen 20 en 35 cm).
Cichlids forever!

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

Onderwerp auteur
Vlekkie
1000+
1000+

Bericht door Vlekkie »

Fabian schreef:Ik zou zelf spontaan in de stress vliegen :roll: :mrgreen: :mrgreen:
Ach, beste Fabian, dit zijn uiteindelijk slechts decors. Niets om je druk over te maken, dus... :D

Tja, en aangezien er blijkbaar toch geen goed weer geprogrammeerd staat dit jaar, moeten mensen zich op een andere manier bezighouden... :mrgreen:

Mitchel schreef:Dat ziet er toppie uit, heren :duim:
Reuze bedankt voor je complimentje, beste Mitchel! :tums:
Cichlids forever!

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Vlekkie schreef:
Fabian schreef:Ik zou zelf spontaan in de stress vliegen :roll: :mrgreen: :mrgreen:
Ach, beste Fabian, dit zijn uiteindelijk slechts decors. Niets om je druk over te maken, dus... :D

Tja, en aangezien er blijkbaar toch geen goed weer geprogrammeerd staat dit jaar, moeten mensen zich op een andere manier bezighouden... :mrgreen:
Hahaha, ja, dat is wel weer zo :P
Dus als ik het goed begrijp kan je dadelijk in ongeveer het midden van de kamer zitten en dan allerlei bakken om je heen zien? :o :D

Onderwerp auteur
Vlekkie
1000+
1000+

Bericht door Vlekkie »

Fabian schreef: Hahaha, ja, dat is wel weer zo :P
Dus als ik het goed begrijp kan je dadelijk in ongeveer het midden van de kamer zitten en dan allerlei bakken om je heen zien? :o :D
Tja, als het blijft regenen, wat moet een mens anders? Afbeelding

Ja, dat is wel de bedoeling, beste Fabian! :D

In mijn bureel word ik omgeven door 2 bakken en in mijn living door 3. :jippie:
Cichlids forever!

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

Onderwerp auteur
Vlekkie
1000+
1000+

Bericht door Vlekkie »

En, zo zal mijn living worden,

Afbeelding

De blok onderaan rechts ben ik weer. Zelfde opmerking als gisteren.

De blok aan mijn linkerzijde wordt mijn 250x70x80-bak (hier is hij ingevuld als 255x70x80-aquarium). Hij wordt gemaakt binnen twee jaar. Erachter staat een muur afgebeeld met ruimte om mijn 2 lichtzuilen te plaatsen. Erboven zullen de posters met meisjes te bewonderen blijven. :D

De 3 blokjes aan mijn rechterzijde zijn mijn medicijnen-kast (laagste) en de twee anderen bestaan uit modules om een kast te bouwen.

De blok tegenover mij wordt mijn 335x70x80-bak. Ik zou hem nog kunnen verlengen met 110 cm. Maar dan moet Vlekkie haar favoriete plaats overdaqg afstaan (achter een raam dat uitgeeft op straat) en ik zou nog 3 modules ergens anders moeten kwijtraken. Zover wil ik het niet drijven... :shock:

De 4 blokjes in de linkerhoek zijn identieke modules om een kast op te bouwen.

De blok aan de linkermuur is mijn huidige 200x65x80-bak.

Nog 2 andere standpunten:
Afbeelding

Afbeelding

Ziezo, nu weten jullie ook waar ik heen ga. Let wel, we zullen deze plannen stap voor stap realiseren over een grote tijdspanne (geschat 2 tot 3 jaar).
Laatst gewijzigd door Vlekkie op 13 jul 2012 00:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Cichlids forever!

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Mooie tijdbesteding ;)

Onderwerp auteur
Vlekkie
1000+
1000+

Bericht door Vlekkie »

Tja, een mens moet iets doen, nietwaar? :mrgreen:
Cichlids forever!

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

Bertus
1000+
1000+

Bericht door Bertus »

Mooie indeling, jammer dat hier geen grote bak kan staan :|
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!

Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Bertus schreef:Mooie indeling, jammer dat hier geen grote bak kan staan :|
Jaloers, Bertus? :mrgreen: :mrgreen:
Vlekkie schreef:Tja, een mens moet iets doen, nietwaar? :mrgreen:
Jup :)

Bertus
1000+
1000+

Bericht door Bertus »

Zeker :mrgreen:
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!

Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865

peterdenhaag53
1000+
1000+

Bericht door peterdenhaag53 »

Gaaf hoor heren!
Jullie werk is beloond door een prachtig resultaat.
Platgetreden paden kennen jullie niet. Jullie pioeneren in aquadecorsland.
Succes en plezier de komende jaren!
Groet, Peter

Life is a carnival, believe it or not
aquel 150x50x50
rio 125
nano van peterdenhaag53

Onderwerp auteur
Vlekkie
1000+
1000+

Bericht door Vlekkie »

Hahaha, beste Bertus! :D

Is 335 cm misschien niet lang genoeg voor je? :mrgreen:

Fabian schreef:
Jaloers, Bertus? :mrgreen: :mrgreen:
Vlekkie schreef:Tja, een mens moet iets doen, nietwaar? :mrgreen:
Jup :)
Bertus schreef:Zeker :mrgreen:
Ik zal me in de toekomst me nog vaak onder water wanen, met al die bakken om me heen! :mrgreen:

peterdenhaag53 schreef:Gaaf hoor heren!
Jullie werk is beloond door een prachtig resultaat.
Platgetreden paden kennen jullie niet. Jullie pioeneren in aquadecorsland.
Succes en plezier de komende jaren!
Reuze bedankt om je complimentjes, beste Peter! :duim:

Ach, we wilden eens iets anders dan het gewone... :D

Hartelijk bedankt voor je goede wensen! Ook wij wensen je het allerbeste toe! :jippie:
Cichlids forever!

Hit me hard,
Tear me apart,
To rise again
Is my special art.
- No Means No -

Plaats reactie