Deze bak word net als mijn laatste project gemaakt van multiplex,en als afdichting vloeibare vijver folie.
Deze werkwijze is mijn goed bevallen met het 2200 liter Malawi aquarium.
Ik wil beide aquariums als ze klaar zijn aan elkaar koppelen door middel van de filtering,ik heb met de Malawi bak redelijk wat over capaciteit,ik wil wel een nieuw filter deel er bij maken.
Ook op het gebied van de verwarming vind ik dit veel makkelijker als de systemen gekoppeld worden,ook het in gebruik zijnde verwarmings wisselaar heeft voldoende over capaciteit.
Verder ben ik nog van plan voor het hele aquarium systeem een zonne collector te maken.
Ik ben begonnen met de onderbouw van het aquarium,ik geloof wat ik nu gebruik als constructie voor de onderbouw erg makkelijk is te maken en bovendien niet al te duur.
Ik ga het geheel afwerken met laminaat ,ik ben van plan om het bestaande 2200 liter aquarium ook zo af te werken(aan te passen)
Ik wil graag de bijde aquariums de zelfde look geven.
Het bestaande aquarium is op het moment nog geschilderd ,wat ik in wezen wel mooi vind,maar heb geen zin in om weer weken lang te moeten schilderen lol.
Op het moment moet ik nog over een aantal zaken een beslissing nemen voor bv de achterwand die ik wil maken en of ik wel een achterwand wil maken.
De bedoeling is zo als het er nu voor staat dat de Malawi vissen naar het nieuwe aquarium gaan,en dat ik het bestaande aq ga ik gebruiken voor midden Amerikaanse cichliden.
Alles eerst op maat gezaagd.
Begonnen met het in elkaar zetten.
Hier een detai van de constructie.