Ik heb gisteren een aantal stenen uit de tuin gehaald en in het aquarium geplaatst.
Ik weet niet of ik het zo laat als op de foto te zien is,kan zijn dat ik sommige stenen nog omruil met andere stenen uit de tuin,of ze anders neerleg.
Kan er op het moment niet veel aan doen ,heb gisteren ook voor de derde keer water ververst,ik doe dat met gewoon leiding water...ik kan wel zeggen dat dat spul best koud is.
De warmte wisselaar werkt ook na behoren,in de 20 uur dat het water er nu in zit,is de temperatuur rond de 19 graden ,dus het opwarmen gaat behoorlijk snel,in acht genomen dat het systeem nu een inhoud heeft van rond de 2700 liter(2200 liter van het aquarium en 500 liter van de filters.
Zo als al eerder vermeld in deze topic wil ik een aantal veldjes met Crinum thaianum aanleggen,ik doet dit in plaats van Vallisneria gigantea die het in mijn bestaande aquariums na een tijd altijd slecht gaat doen,met de Crinum thaianum heb ik betere ervaringen.
Nu moet ik ook wel zeggen dat ik niet zo veel verstand heb van aquarium planten,ik heb al een jaar of 20 cichliden en nooit veel aandacht voor de beplanting gehad.
Nu is het natuurlijk niet zo dat ik er hellemaal niets van af weet.
Maar goed waar het op neer komt dat ik op de voorgrond vooral rond het midden een aantal veldjes wil hebben met wat lagere beplanting,van 1 of 2 soorten,onze voorkeur gaat uit naar een gras achtige soort.
Moet wel in de gaten houden dat het een Malawi vissen in komen,dat de water spiegel nu rond de 80 cm zit.
De veldjes met lagere beplanting mogen trouwens best wel een hoogte van rond de 20 cm hebben,minder hoog kan natuurlijk ook.
Heeft er iemand een idee wat van soort ik hier voor kan gebruiken?
(of een ander idee heeft over de beplanting)
------------------------------------------------------------------
(ik heb een tijdje geleden een foto gezien van iemand met een soortgelijk aquarium daar stonden van die veldjes in van een of andere gras achtige soort,ik heb geen idee meer waar ik de foto gezien heb,laat staan wat van planten soort dit was)
http://www.youtube.com/watch?v=SeB6Jl3G_DM