Ja, 't is ook altijd iets. Trouwens, aan deze 200kg/m2-regel, houdt niemand zich. Zo zijn er hier gehandicapten die op een waterbed slapen om doorligwonden te vermijden (+ 200kg/m2). Mijn bovenbuurvrouw heeft een erg zware, antieke kast staan (+ 200 kg/m2). Zelfs de huisvestingsmaatschappij houdt hier zich niet aan en verhuurt deze appartementen aan mensen waarvan ze weet dat zij + 200kg/m2 zijn (ik en alle andere gebruikers van elektrische rolstoelen). Ditmaal hebben ze echter een stok gevonden om mee te slaan en slaan doen ze.Mitchel schreef:Dit is wel erg jammer ja.
Je hebt al aardig wat gekocht en dan krijg je dit.
Zou zonde zijn als het niet verder kan
Maar, trek het je niet aan.
Oplossingen zijn ALTIJD voorhanden, beste AirWarrior... Je moet ze alleen willen zien...AirWarrior schreef:Da's mooi balen.
Hopen dat jullie tot een oplossing kunnen komen.
Kevin schreef:200 kilo per m2 kom je daar met je huidige aquarium ook al niet overheen![]()
Het is dus wel mogelijk mits je je aantal zaken goed regelt, kost wel geld dat is dan weer jammer. op hoeveel kilo per m2 zou je uitkomen met de beoogde bakmaten? Misschien kun je die wat aanpassen in overleg met ingenieur en met hem kijken naar de plaatsing van de bak, dan is het misschien toch nog haalbaar.
Natuurlijk, Kevin. Ik heb zelfs meer dan het dubbele staan. Dat gaat perfect, je moet alleen weten hoe een vloer te belasten (steeds tegen een muur en het gewicht verdelen over de kamer). Mijn vloer kan 6000 kilo dragen. De 4 aquaria samen wogen minder dan 4.5 ton. Met mij en Tim erbij 5000 kilo. Dus, ik heb nog 1000 kilo over om m'n TV, m'n tafel en een houten rekje te zetten. Dus, ik kom niet eens aan 6000 kilo. En zij zeggen dan dat mijn vloer het niet kan hebben? Sorry hoor, kerels, jullie weten niet waarover je het hebt. Het is niet de eerste keer dat ik aquaria heb in mijn leven en NOOIT is er eentje van mij door z'n vloer gezakt.
Ja, Kevin, maar je moet er voor openstaan. En, ik sta al lang niet meer open voor eender welk compromis met eender welke ingenieur en eender welke huisvestingsmaatschappij. De investeringen, noodzakelijk om mijn zin te kunnen doen, zijn meer dan mijn volledig jaarinkomen. Niemand in deze building wordt gehouden aan deze 200 kg/m2-regel. Zelfs de huisvestingsmaatschappij niet en verhuurt hier appartementen aan mensen waarvan ze op voorhand weet dat zij zwaarder zijn dan 200kg/m2 (o.a. ik en alle gebruikers van elektrische rolstoelen), Ze proberen langs alle kanten van mij te profiteren (zoals: ik zou moeten opdraaien voor de kosten om de kruipruimte leeg te pompen en ga zo maar door). Door dit en nog veel meer ben ik MAD!!! En als ik MAD ben, ga ik over lijken! En interesseren me zaken als een compromis bereiken met dergelijk crapuul me niet meer!
Het eerste wat ik moest doen, was hun greep over mij verbreken. Zolang ik aquaria wens te houden, houden zij hun greep over mij. Dus, exit aquaria, zo snel mogelijk. Geen aquaria betekent het einde van hun greep op mij. Dan volgt (ik verzeker het je) een erg 'levendige' vergadering a.s. maandag waar ik hen, kalm en beheerst als altijd maar ook uiterst giftig, verbaal met de grond gelijk maak. En dan gaan Tim en ik 5 riparia maken die exact de afmetingen hebben van mijn aquaria (45 cm aquarium met een bovenbouw van 70 cm). Het zal wel leuk en leerrijk worden want ik heb geen grein ervaring met terrariums, zowel op technisch vlak, als op het gebied van worteloze plantjes en diertjes, geschikt om in dergelijke atmosferische omstandigheden te leven.
Goed, er is een droom gestorven, vorige week. Maar, een ander komt in zijn plaats. Om mij liggen te hebben, moet je toch echt van veel verder komen.
Tja, een mens komt wat tegen, he...Fabian schreef:Wat een tegenslag
Hoop dat jullie als nog aan jullie project kunnen beginnen, indien misschien een andere bak....
Troost je, wat we nu in onze hoofden hebben zitten, is zeker ook de moeite. Maar, het vergt alleen een beetje meer werk om te realiseren...
Het is maar hoe je het bekijkt, beste Rita!Rita M schreef:Oh Dirk wat vervelend...
Nou heb jij natuurlijk, mede door je beperkingen, wel geleerd niet zo snel op te geven en te kijken hoe je het dan wel voor elkaar krijgt dus ik verwacht hier ook zeker weer een prima oplossing eigenlijk
Wel, ik zie onze toekomst (lees antwoord Kevin) wel zitten. En, Tim is het volmondig met me eens.
Ja, dat was even slikken.Marja schreef:jakkes Dirk wat een domper zeg!
hopelijk is hier een oplossing voor te vinden
Oplossingen zijn er altijd, beste Marja. Ik denk dat we er geen slechte uitgekozen hebben (lees antwoord Kevin)...
Ja, beste youdoom, het is een beetje absurd. Maar, niet getreurd, want er staan alweer een aantal projecten op tafel...youdoom schreef:is 200 kg per vierkante meter niet een beetje weing? dan kunnen er in wezen niet 2 wat grote kerels naast elkaar staan op die vloer?