Ik wordt dus helemaal gek van mijn zweefvuil en het wil dus niet weg!
Wat heb ik gedaan:
Ik heb mijn Eheim voorzien van extra filterwatten in beide bakjes, dit help bar weinig behalve dat mijn doorstroming minder is geworden en daar ben ik dus weer niet blij mee.
Nu was natuurlijk de beurs afgelopen weekend en heb ik een mooie SuperFish Aquapro400 meegenomen (i know
2 vragen aan de medewerkers daar gesteld waar ik mij zorgen over maakte:
1. Is hij net zo geruisloos als mijn Eheim? Antwoord was volmondig ja.
2. kan ik de pomp smoren zonder dat hij herrie gaat maken, antwoord wederom ja.
Door deze antwoorden de stap genomen om een SF filter te kopen.....was niet de juiste keuze
In de Eheim allemaal biomassa met een kleine voorfiltering, in de SF een klein beetje biomassa en voor de rest helemaal vol met watten, sponsen en de hele bende.
Idee was goed, uitwerking werd iets minder.........toen de pomp aangezet werd maakte hij ten eerste herrie door lucht en motor, lucht was gauw opgelost maar die herrie mijn hemel
Daarna keek ik even naar de doorstroming in de bak........die was er wel..............vissen niet meer, zaten met zijn alleen vastgekleeft aan de kopse kant van de bak
Pomp dus een stuk gesmoord door de kraan in de aanvoer wat dicht te draaien...........wat bij de stroming eraf ging kwam er bij de herrie bij
Vandaag contact gehad met Aquadistri en de pomp zal geretourneerd worden, moeten even een winkel in de buurt zoeken die geld terug geeft, topservice van Aquadistri!
Nu, om maar even tot mijn vraag te komen........hoe los ik dit nu op? Hoe kom ik van mijn zweefvuil af.
Ik heb wel een "dood" puntje in de stroming heb ik gezien meer de power is er niet om die op te lossen met 1 pomp.
Nu zou ik dus eigenlijk een hele kleine eheim moeten kopen.............of een binnenfilter (dit liever niet).
Meteen ook de vraag, hoe doen jullie dat nou met die stroming van 2 filters?
De vraag is dus of ik er nu goed aan zal doen om een kleine Eheim te kopen? En welke dan voor een Rio240 met netto 210L. Zat zelf aan de Classic te denken of de Eco, pro series zijn te zwaar zo te zien.