maanvissen
Re: maanvissen
Mooi dat je zoon bak heb genomen kan je zeker wat mee! veel beter als wat je in het begin wou!
ik zou voor een mooi groep manen gaan stuk of 7-8.
een groep zalmen koppel algeneters uitgaande dat de maanvissen de hoofdbewoner zijn,
de inrichting veel dichte planten aan de zijkanten zodat er zwemruimte int midden overblijft, her en der wat hout zodat je een beetje de mangrove nabootst. wat drijfplanten zodat er schaduw plekken komen. dan word al heel wat!
ik zou voor een mooi groep manen gaan stuk of 7-8.
een groep zalmen koppel algeneters uitgaande dat de maanvissen de hoofdbewoner zijn,
de inrichting veel dichte planten aan de zijkanten zodat er zwemruimte int midden overblijft, her en der wat hout zodat je een beetje de mangrove nabootst. wat drijfplanten zodat er schaduw plekken komen. dan word al heel wat!
Gefeliciteerd!
Ga mee met Sander en verder zou ik kiezen voor een zandbodem zonder voedingsbodem.
Op de bodem, onder het zand, zou ik wat turf plaatjes leggen, goed voor je PH.
En de rest, doe wat je zelf mooi vind, maar ik zou ook kijken voor mooie stukken hout.
Ga mee met Sander en verder zou ik kiezen voor een zandbodem zonder voedingsbodem.
Op de bodem, onder het zand, zou ik wat turf plaatjes leggen, goed voor je PH.
En de rest, doe wat je zelf mooi vind, maar ik zou ook kijken voor mooie stukken hout.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
bedankt! ik zal kijken hoeveel turfplaatjes zal ik nemen houden de maanen eigenlijk van waterpest krijg namelijk van de buurman vaak waterpest plantjes ik vind persoonlijk albino algen etertjes leuk zouden die er ook bij kunnen en wat voor zalmpjes kan ik nemen?
Volgens mij heb ik af en toe een doosje van HS en daar zitten 3 plaatjes in, maar op zo'n maat zou ik zelf 2 doosjes, dus 6 plaatjes onder het zand leggen.
Waterpest kan in elke bak, zijn goede planten voor de zuurstof.
Welke albino algeneter bedoel je, kijk in ieder geval uit voor de Gyrinocheilus aymonieri of wel de siamese algeneter, kunnen echte etters worden.
Maar kijk eens naar de L-nummers:
http://www.planetcatfish.com/catelog/nu ... genus_id=0
Zelf heb ik er nu Sturisoma aureum in zitten.
Zalmpjes kunnen prima, maar neem niet een te kleine soort, regelmatig gehoord dat maanvissen kardinaaltjes als snack gebruiken.
Kijk eens naar deze zoekmachine en kijk eens wat er uitkomt:
http://aquavisie.rgkoelman.nl/zoeken.asp
Waterpest kan in elke bak, zijn goede planten voor de zuurstof.
Welke albino algeneter bedoel je, kijk in ieder geval uit voor de Gyrinocheilus aymonieri of wel de siamese algeneter, kunnen echte etters worden.
Maar kijk eens naar de L-nummers:
http://www.planetcatfish.com/catelog/nu ... genus_id=0
Zelf heb ik er nu Sturisoma aureum in zitten.
Zalmpjes kunnen prima, maar neem niet een te kleine soort, regelmatig gehoord dat maanvissen kardinaaltjes als snack gebruiken.
Kijk eens naar deze zoekmachine en kijk eens wat er uitkomt:
http://aquavisie.rgkoelman.nl/zoeken.asp
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
http://www.aquariumholland.nl/aqua/Aqua ... ffinis.htm en deze lijken me ook leuk?
Dat is idd een mooi visje, heb ze zelf hier ook in de bak 15 stuks momenteel. is ook een echte scholen vis! dus ook gewoon lekker veel van nemen. wel genoeg planten in de bak waar ze hoofdzakelijk hun voedsel uit halen, zoals de algen enzo.
Kardinalen zijn mooi, als ze volwassen zijn dan worden ze niet opgegeten. tot nu toe bij mij. zelf had ik 25 stuks erin vanuit de winkel maar deze zijn allemaal al opgegeten omdat ze te klein waren.
Kardinalen zijn mooi, als ze volwassen zijn dan worden ze niet opgegeten. tot nu toe bij mij. zelf had ik 25 stuks erin vanuit de winkel maar deze zijn allemaal al opgegeten omdat ze te klein waren.
oke als de bak klaar is komt daar een schooltje van.
Sander, hebben deze niet de neiging om aan grote vissen te gaan hangen?
Bij discussen worden ze afgeraden.
Bij discussen worden ze afgeraden.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Hier heb ik er geen last van, was er eerst wel bang voor. maar is niet het geval. ik hou het idd wel goed in de gaten, discus is ook net een wat grotere schijf als de maanvis. Maar het zou idd goed kunnen. ik DENK wanneer er te weinig voedsel is dat ze dan ook de vissen gaan inspecteren.
de bak is er even een plaats zoeken en stabiel maken voor de vissen 2 á 3 weken stuur ik wat fotos
even een aanpassing hij is 450 liter!
Netto of bruto?
Wat zijn precies de bak maten?
In ieder geval klinkt het nog steeds goed en kan je met zo'n bak vele kanten op.
Wat zijn precies de bak maten?
In ieder geval klinkt het nog steeds goed en kan je met zo'n bak vele kanten op.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
@kees de bak is L150*B50*H62
Hij is 450 liter had namelijk een rekenfout gemaakt voor meer info het is een juwel rio 400.
Hij is 450 liter had namelijk een rekenfout gemaakt voor meer info het is een juwel rio 400.
@ Vissy een juwel rio 400 is toch 400 liter ??? ik heb een rio 300 en die is 300 liter toch ?
jouw bak is 360liter (12 dm) * (6 dm) * (5 dm) = 360 liter