maanvissen
maanvissen
ik overweeg maanvissen te gaan houden alleen heb een paar vraagjes kan ik 2 maanvissen of raden jullie meerdere aan heb een juwel bak van 1m lang en 52 hoog zou dat kunnen heb het liefst een koppeltje van 2 kunnen er ook pleco's bij en appelslakken.
Hoor het graag!
Hoor het graag!
Re: maanvissen
Hoewel je het best vaak ziet, zou ik zelf altijd meer dan 2 maanvissen nemen, ook de maanvis is een scholenvis.
En dan minimaal 5.
Nu wordt globaal voor grote vissen als de maanvis, maar ook de discusvis, 50l per vis gerekend, is geen wet, maar dit wordt niet voor niets gezegd.
En als ik nu globaal de inhoud van je bak bereken en uitgaat van een 50cm diepe bak, kom ik uit van bruto 260l.
Waarschijnlijk hou je dan netto iets van 200l over.
Of te wel, persoonlijk vind ik je bak dus te klein en zou het niet doen.
En dan minimaal 5.
Nu wordt globaal voor grote vissen als de maanvis, maar ook de discusvis, 50l per vis gerekend, is geen wet, maar dit wordt niet voor niets gezegd.
En als ik nu globaal de inhoud van je bak bereken en uitgaat van een 50cm diepe bak, kom ik uit van bruto 260l.
Waarschijnlijk hou je dan netto iets van 200l over.
Of te wel, persoonlijk vind ik je bak dus te klein en zou het niet doen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
heb een bak gezien van 1m 25 lang en 70 cm hoog 300 liter dat zou moeten kunnen toch?
Kan ik trouwens bij de maanen ook:Beaufortia een soort algeneters-modderkruipertjes er bij zetten en heb bij de dierenzaak kleine albino algeneters gezien zouden die ook kunnen of niet?
Kan ik trouwens bij de maanen ook:Beaufortia een soort algeneters-modderkruipertjes er bij zetten en heb bij de dierenzaak kleine albino algeneters gezien zouden die ook kunnen of niet?
Hoe diep is die bak eigenlijk, maar klinkt een stuk beter.
En hoe groter de bak, hoe makkelijker.
Welke maanvissort wil je eigenlijk, de altum of de scalare?
Ik heb nooit Beaufortia's gehad, maar wat ik er over lees is dat ze wat hoger PH willen hebben.
Als je de maanvis als hoofdvis wilt gaan houden, waarom kijk je dan niet naar vissen uit die regio / zuid amerika.
Er zijn heel veel mooie L-nummers die heel goed bij een maanvis past.
En hoe groter de bak, hoe makkelijker.
Welke maanvissort wil je eigenlijk, de altum of de scalare?
Ik heb nooit Beaufortia's gehad, maar wat ik er over lees is dat ze wat hoger PH willen hebben.
Als je de maanvis als hoofdvis wilt gaan houden, waarom kijk je dan niet naar vissen uit die regio / zuid amerika.
Er zijn heel veel mooie L-nummers die heel goed bij een maanvis past.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
de Pterophyllum sp. Rio Nanay- Peru altum of scalara heb gehoord dat de Pterophyllum altum beter in speciale bakken met speciaal water gehouden moeten worden
Yep, en dat kunnen hele mooie bakken zijn.....
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
welke raad jij aan behalve de Pterophyllum altum
Pterophyllum sp. Rio Nanay vind ik toch wel wat te groot worden voor een bak van 1.20 en lijken me meer tot hun recht komen in een speciaal bak.
Voor een 1.20 bak zou ik gaan voor de scalare.
Voor een 1.20 bak zou ik gaan voor de scalare.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
heb er een gezien van 1.50 60 cm hoog 500 liter Pterophyllum sp. Rio Nanay kan daar wel in denk ik?
Ik denk dat ik dat ga doen hebben ze lekker ruimte toch?
Ja, dat is een goede bak hoor! Daar heb ik zelf ook de Pterophyllum sp. Rio Nanay (Peru Altum) in. Daar kun je een mooi groepje in houden samen met L-nummers, rineloricaria, en een schooltje zalmpjes/bijlzalmpjes als je dat leuk vind. Als je ze heel klein koopt, zou ik er 7-8 kopen. Je kunt altijd een jong visje verliezen. Als je dan 5-6 volwassen manen overhoudt in zo'n bak heb je een mooi aantal. Het zijn wel enorme vervuilers, hou daar rekening mee! Veel keren per dag voeren als ze jong zijn en één (40%) tot twee keer per week (25%) waterverversen hoort erbij. Dan worden ze lekker groot. Succes met je maanvissen.
Mijn man kijkt TV en ik kijk aquarium!
Als de ruimte en het geld er voor hebt, ga er voor.vissy schreef:heb er een gezien van 1.50 60 cm hoog 500 liter Pterophyllum sp. Rio Nanay kan daar wel in denk ik?
Dat is een mooie bak maat waar je heel veel mee kan doen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
oke ga ik straks bellen of hij er nog is
oke dank je wel
ik ga morgen de bak halen 150 lang en 60cm hoog maar liefst 500 liter!
Als jullie inricht tips hebben hoor ik het graag en ik kan er 5 nemen maar wat is nog meer een goed aantal?
En wat past er allemaal bij?
Als jullie inricht tips hebben hoor ik het graag en ik kan er 5 nemen maar wat is nog meer een goed aantal?
En wat past er allemaal bij?
Laatst gewijzigd door vissy op 30 jan 2011 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.