Visbestand: Suggesties?

Onderwerp auteur
Irshad
0-200
0-200

Visbestand: Suggesties?

Bericht door Irshad »

Mijn Juwel Rio 125 draait nu 2,5 week in. Ben van plan nog een weekje te wachten om vissen te kopen.
Ik wil, met alle respect, geen ''standaard vissen'' in het aquarium. Met standaard bedoel ik guppen, molly's en platy's.
Daarnaast begrijp ik dat de eerste bewoners sterke vissen moeten zijn die tegen een stootje kunnen.

Welke vissen raden jullie aan? Graag combinaties die met elkaar kunnen samenleven..
Ik heb trouwens ook een quarantainebak waar ik de vissen in kan doen..
Juwel Rio 125

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Visbestand: Suggesties?

Bericht door Roy H »

Een felgekleurde dwergcichlide gaat er echt wel uitspringen in jouw bak. :D
Greetings...

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

de eerste vissen hoeven absoluut geen sterke vissen te zijn, het is maar net hoe je de bak voorbereid op de eerste bewoners.

Ja start je op, bodem er in, planten er in, en terwijl het water uit de kraan er nog inloopt gooi je de eerste visjes er al bij, neem dan vooral sterke visjes :mrgreen:

Vul je da bak en je wacht netjes op je nitriet sprong werk je de bak netjes in zodat ook je filter ingewerkt is, je plantjes geworteld zijn en lekker groeien, dan kan je als eerste vis de meest gevoelige vis van de wereld nemen, dus eigenlijk als je het doet zo als jij nu bezig bent :duim:
"It's nice to be important, but it's more important to be nice."

http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f= ... 89&start=0

Onderwerp auteur
Irshad
0-200
0-200

Bericht door Irshad »

Roy H schreef:Een felgekleurde dwergcichlide gaat er echt wel uitspringen in jouw bak. :D
In mijn bak met zwart grind en een donkere achtergrond gaat dat inderdaad wel gaaf zijn! Ik vraag me alleen wel af in hoeverre ik ´´in staat´´ ben om deze (moeilijke) vis te houden. Ik heb wat rond gekeken en ik stuit tegen het probleem dat mijn bak geen ruimte meer heeft voor een halve kokosnoot c.q. schuilplek speciaal om eitjes te leggen.
Daarnaast oogt de dwergcichlide cacatuoides erg mooi, maar ik ben wel realistisch om te zeggen dat dit voor nu te hoog gegrepen is..

Als jullie suggesties hebben, of mij extra moed inpraten om een dwergchicliden te nemen, hoor ik het graag :D

Dit is mijn bak trouwens, misschien niet geheel onbelangrijk voor het visbestand.

Afbeelding
Juwel Rio 125

timothymeertens
800-1000
800-1000

Bericht door timothymeertens »

die cacatuoides gaat zeker mooi zijn,als je je waarden stabiel houdt is er geen probleem hoor.

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

Mocht je dwergcichlides nemen neem dan een koppel ipv een harem. Je bak is niet echt geschikt voor een harem.

Verder wel een heel mooie bak. :tums: Echt een juweeltje :mrgreen:

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

De vis heeft schuilgelegenheid nodig dat kan een stuk hout zijn, spiderwood of kienhout b.v. maar b.v. ook wat planten om is te schuilen, een kokosnoot is nergens voor nodig en vind ik persoonlijk alleen maar afbreuk doen aan je aquarium.

In de natuur heeft ook niet elke cacatuoides zijn eigen cocosnoot :0
Als ze bij jou b.v. onder dat stukje hout op links kunnen is het al goed.

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

stylz schreef:De vis heeft schuilgelegenheid nodig dat kan een stuk hout zijn, spiderwood of kienhout b.v. maar b.v. ook wat planten om is te schuilen, een kokosnoot is nergens voor nodig en vind ik persoonlijk alleen maar afbreuk doen aan je aquarium.

In de natuur heeft ook niet elke cacatuoides zijn eigen cocosnoot :0
Als ze bij jou b.v. onder dat stukje hout op links kunnen is het al goed.
Sterker nog. bij mij negeerden ze de kokosnoten en gingen tussen het hout en dood plant materiaal bezig.

Roy H
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Roy H »

Ik heb in mijn vroegere 80 cm bak de Apistogramma Agasizzi gehad. Ook een heel mooie dwergcichlide die iets minder gekleurd is. Wel iets makkelijker dan de cacatuoides. Kienhoutje erin en schuilplaatsjes creëren met plantjes, stenen,
dan komt dit helemaal goed. :D
Greetings...

Onderwerp auteur
Irshad
0-200
0-200

Bericht door Irshad »

Misschien een gekke vraag, maar is de dwergcichlide Apistogramma cacatuoides te combineren met de killivis epiplatys annulatus? Dat zijn namelijk 2 super mooie vissen!
Juwel Rio 125

stylz
1000+
1000+

Bericht door stylz »

Ja :lol:

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

Ja dat kan zeker! Het zijn beide echt super mooie vissen inderdaad. Misschien is het wel verstandig eerst de epiplaty's er in te doen en even later pas de apisto's. De epiplaty's hebben dan tijd om te groeien en worden zo niet aangevallen/opgegeten door de apisto's.

Houd wel rekening met veel nageslacht van de apisto's als je een man en een vrouw neemt.

Onderwerp auteur
Irshad
0-200
0-200

Bericht door Irshad »

Ik heb me tot nu toe voornamelijk verdiept in de Apistogramma Cacatuoides. Ik merk dat deze vis een PH van 6,5-7,5 prettig vind. De manieren om de ph te verlagen, heb ik ook doorlopen (turf, co2 toevoegen, eikenextract, zoutzuur). De beginnende aquariaan in mezelf roept: Ho! dat is teveel ''gedoe''! :|
De uitdaging daarentegen roept: Go for it! :lol:

Mijn vragen:

1) Kan de nakweek tegen een hogere PH waarde?
2) Wat gebeurt er met de vis bij een hogere PH waarde?

Mijn waterwaarden o.b.v. de JBL strip:

10 no3 mg/l
0 no2 mg/l
0 ci2 mg/l
3-6 d KH
<7 d GH
7,2-7,6 PH
Juwel Rio 125

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Nakweek gedijt prima op de pH, doordat ze waarschijnlijk er ook in gekweekt zijn :)

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

Ik heb zelf een gekweekte vorm (A cacatuoides triple red) en die heb ik ook gewoon op kraanwater. Aangezien ik nakweek heb rondzwemmen wil dat dus prima. Let er wel op dat ze erg agressief worden in het paar seizoen.

Overigens is een ander voordeel van de gekweekte vormen dat ze vaak goedkoper zijn dan de wildkleur.