berekenen van gewicht per m2

Onderwerp auteur
boes
0-200
0-200

berekenen van gewicht per m2

Bericht door boes »

ff een vraagje:

Hoe kom ik er achter of mijn vloer boven berekend is op een groot aquarium ik wil me grote aquarium misschien boven neer gaan zetten wat me vriendin vind de meterbak wel erg mooi staan beneden in de huiskamer :cry:.

Het draag oppervlakte is 200x60 en er gaat 600 ltr water in dus 600 kilo + gewicht van de bak en de stenen enz. ik heb geen flauw idee hoeveel me vloer zal houden (weet de woningbouw dit?) een waterbed kan wel maar heeft natuurlijk een groter draagvlak.
De kunst is steeds meer jezelf te worden, in plaats van te zijn wie anderen verwachten dat je bent...

jari4now

Re: berekenen van gewicht per m2

Bericht door jari4now »

Wat niet geheel onbelangrijk is om te weten, wat is het voor vloer....hout of beton

Onderwerp auteur
boes
0-200
0-200

Bericht door boes »

is idd nog wel een klein detail hé..
het is een betonnen vloer..
De kunst is steeds meer jezelf te worden, in plaats van te zijn wie anderen verwachten dat je bent...

Onderwerp auteur
boes
0-200
0-200

Bericht door boes »

het zijn van die lange platen die over de hele breedte van mijn huis lopen van ongeveer 1,20 mtr breed

jari4now

Bericht door jari4now »

Weet je of het een vloer is met open kanalen( kanaalplaatvloer) of helemaal massief (breedplaatvloer)
Hoe oud is het huis ongeveer?
Wat belangrijkste is in beide gevallen is dat de druk verdeelt wordt over de hele opervlakte en afgedragen op gelijke punten.
Maar 2.00 meter zal geen probleem zijn verwacht ik

IK woon in een appartement waar alles gstort is (Tunnelbouw)
en heb mijn bak van 150 ook gewoon staan 450 liter inhoud geloof ik, wat stenen en zand erbij......

Discuskwekerij Bèrrege heeft zelfs iets meer water in zijn bak zitten en die woont geloof ik ook iets hoger dan BG

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Als het een betonen vloer is zou ik me ook niet al te druk maken, deze kunnen echt wel wat hebben. Een waterbed draagt toch ook vaak maar op 2 op 4 poten.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
boes
0-200
0-200

Bericht door boes »

ik heb de woningbouw ff gebeld maar de opzichter was ingesprek en belt me zo terug, dus nog ff in spanning wachten en dan weten we het..
en misschien is alles wel voor niks geweest en vind me vriendin het alsnog goed dat de bak beneden komt te staan..
maar voor nu het zekere voor het onzekere..

jari4now

Bericht door jari4now »

waterbed gaat geen 600 liter water in den die heeft meestal drukverdelers eronder staan

Onderwerp auteur
boes
0-200
0-200

Bericht door boes »

Ik heb de opzichter gesproken en hij heeft mij geadviseerd om het aquarium wel tegen een dragende muur te plaatsen, dan zou het geen probleem moeten zijn.

jari4now

Bericht door jari4now »

Op zich maakt het in zijn geheel niet uit, maar bij een dragen de muur wordt het gewicht ook nog eens afgedragen in de muur onder het geheel dus dan is de druk per m2 nog beter verdeeld.

Dus plaatsen die bak en inrichten en vooral veel foto's maken!!!!

Onderwerp auteur
boes
0-200
0-200

Bericht door boes »

blijf maar gewoon mijn topic volgen daar zal alles te lezen zijn incl. foto's uiteraard..
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=834

jari4now

Bericht door jari4now »

Ja Boes die volg ik al met veel plezier...dus die komt nu boven te staan......

Onderwerp auteur
boes
0-200
0-200

Bericht door boes »

ehm dat is nog niet zeker, maar ik heb een discussie gehad met mijn vriendin en ze vond de meterbak die we nu beneden hebben staan ook wel heel erg mooi en het hoeft van haar niet zo groot.
maar we wachten eerst maar eens af tot dat de 2 mtr bak af is en dan zullen we zien of ze hem nog niet mooi genoeg vind voor beneden. (ze ziet nu alleen een glazen bak op een houten kist met wat pvc leidingen staan hé).
en als ze hem dan toch nog niet mooi genoeg vind dan gaat ie naar boven op de studeer/dart kamer, dan zit ik gewoon wat vaker boven..

jari4now

Bericht door jari4now »

Moet je haar dan ook vertellen...dat je dan wel vaak boven gaat zitten......heb je 2 kansen;

* ze vindt het best en heeft dan eindelijk wat rust
* ze wil dat je de 2.00 beneden zet en gezellig bij haar blijft zitten

Wahahahaha

Onderwerp auteur
boes
0-200
0-200

Bericht door boes »

whaha dan weet ik meteen waar ik aan toe ben..
misschien mag ik dan wel een campingbedje naast het aquarium heb ze in de slaapkamer ook lekker rust..