Ottociclus gaan dood.
-
dennisr
Onderwerp auteur
Ottociclus gaan dood.
Ik had 4 Ottociclus nu nog maar twee en denk morgen nog maar eentje..
Eerst raken ze hun kleur kwijt en dag daarna dood in de bak.
Even gemeten.
Ph- 6.9
No3 - 10-15
No2-0
Gh- >6
Is een vrij nieuwe bak, draait nu 3 maanden, 60 cm van dochter, en de Ottociclus zijn nu 3 weken.
Iemand een idee?
Eerst raken ze hun kleur kwijt en dag daarna dood in de bak.
Even gemeten.
Ph- 6.9
No3 - 10-15
No2-0
Gh- >6
Is een vrij nieuwe bak, draait nu 3 maanden, 60 cm van dochter, en de Ottociclus zijn nu 3 weken.
Iemand een idee?
-
dickportugal
- 1000+

Re: Ottociclus gaan dood.
Zijn zwakke visjes, bij mij ook de meeste vrij snel overleden. Heb ooit een filmpje gezien over het vangen van otto's , zal eens kijken of ik het nog kan vinden,
Oto's schijnen niet gemakkelijk aan het visvoer te kunnen wennen en gaan dood door de honger...
Daarnaast zijn ze ook niet aan te raden in een 'frisse net opgestarte' bak als deze.
Vele aquarianen maken, als ze oto's hebben gekocht, een algensteen, waardoor ze wel aan het voer zouden wennen. Esmee heeft over het maken van deze algensteen een handig topic gemaakt
Vele aquarianen maken, als ze oto's hebben gekocht, een algensteen, waardoor ze wel aan het voer zouden wennen. Esmee heeft over het maken van deze algensteen een handig topic gemaakt
-
dickportugal
- 1000+

Ja, bekent probleem inderdaad.
Otocinclus zijn altijd wildvang en eenmaal in de bak wil het vaak gebeuren dat ze niet eten.
Die voersteen is dan echt een goed idee.
Otocinclus zijn altijd wildvang en eenmaal in de bak wil het vaak gebeuren dat ze niet eten.
Die voersteen is dan echt een goed idee.
Na het zien van dit filmpje, zal ik dus nooit meer een otto kopen.
What Dreams May Come
-
dennisr
Onderwerp auteur
Hmm balen, vind ze zo leuk. Wie weet probeer ik het nog eens over een poos.
@dick, dank voor de link
@fabian en Rita, zal dat topic even opzoeken en bekijken.
Maar zal eerst de bak even laten rijpen
@dick, dank voor de link
@fabian en Rita, zal dat topic even opzoeken en bekijken.
Maar zal eerst de bak even laten rijpen
De link staat in mijn bericht. Moet je alleen even op het woordje 'topic' klikkendennisr schreef: @fabian en Rita, zal dat topic even opzoeken en bekijken.
-
dennisr
Onderwerp auteur
Dank je Fabian,Fabian schreef:De link staat in mijn bericht. Moet je alleen even op het woordje 'topic' klikkendennisr schreef: @fabian en Rita, zal dat topic even opzoeken en bekijken.
Ik heb gelukkig veel geluk gehad met die diertjes, meteen na de opstart fase zijn er 10 in gekomen en had 2 uitvallers. Na deze aangevuld te hebben heb ik geen uitval meer gehad, wel merkte ik dat ze graag aan kienhout hangen. Ik heb ook ergens gelezen dat ze dit nodig hebben voor de bacterien in hun maag/darmstelsel en zo gezond blijven.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865
-
dennisr
Onderwerp auteur
Ja hier ook, lagen ze vaak op het stukje hout en vast aan de ramen..Bertus schreef:Ik heb gelukkig veel geluk gehad met die diertjes, meteen na de opstart fase zijn er 10 in gekomen en had 2 uitvallers. Na deze aangevuld te hebben heb ik geen uitval meer gehad, wel merkte ik dat ze graag aan kienhout hangen. Ik heb ook ergens gelezen dat ze dit nodig hebben voor de bacterien in hun maag/darmstelsel en zo gezond blijven.
Maar helaas, ondanks ze wel van algen tabletjes snoepen hebben 2 nu al het loodje gelegd.
-
dennisr
Onderwerp auteur
Vandaag even aan de klus gegaan met algen stenen, hoelang moet dat drogen?
Worden ze echt hard na een paar uur.. We zijn 3 uur verder en het is wel wat harder maar
Nog niet hard genoeg naar mijn idee,

Worden ze echt hard na een paar uur.. We zijn 3 uur verder en het is wel wat harder maar
Nog niet hard genoeg naar mijn idee,