Ik zie net ineens eieren op een blad van een crypto liggen.
Van welk dier kunnen deze zijn? Kan dat van de cory's zijn? En moet ik bang zijn dat de vissen of garnalen (of de slakken) ze opeten?
Laatst gewijzigd door karinD op 01 okt 2013 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb helaas geen kweekbakje. Maar mijn vader wel, misschien mag ik ze daar in zetten.
Maakt dat met eieren nog wat uit, als de waterwaardes verschillend zijn? En hoe vervoer ik ze? Kan dat gewoon in een zakje? (ik heb geen vissenzakjes...)
Ik heb helaas geen kweekbakje. Maar mijn vader wel, misschien mag ik ze daar in zetten.
Maakt dat met eieren nog wat uit, als de waterwaardes verschillend zijn? En hoe vervoer ik ze? Kan dat gewoon in een zakje/potje? (ik heb geen vissenzakjes...)
gewoon een bakje of een vaas pakken, daar water uit het aquarium in doen, het blad met de eitjes erin, luchtsteentje erin en misschien esha2000 erin en klaar is kees eh karin
En dan kunnen ze, als ze zijn uitgekomen, gelijk weer terug in het aquarium?
Ik las dat ze binnen 24-36 uur uitkomen. Is er voor die tijd een bruissteentje nodig, of kan ik ook zelf het water een paar keer per dag met een kopje omscheppen om het een beetje in beweging houden zoals we dat ooit, lang geleden, met het water in de vissenkom deden?
Te laat
Ze zijn van het blad af gegooid en worden nu door een grote maculata opgepeuzeld. Jammer, ik hoopte dat die voorlopig even genoeg zouden hebben aan de rode mug die er nog in zit, zodat ik een pompje kon gaan halen.