zoals jullie in de titel lezen zit ik met de vraag of ik de filter 's nachts moet aanlaten. ik heb twee goudvissen maar als ik ze in de avond stil zie liggen zwemmen ze nog wel met hun vinnen. ik weet niet of ze dan niet kunnen slapen..
ik heb al gelezen dat het heel slecht is voor de afbraak van bepaalde bacteriën.
alvast bedankt!
groet,
karel
filter 's nachts aan?
Re: filter 's nachts aan?
wanneer je een biologische deel hebt moet je dit ten alle tijden van vers water voor zien, aan laten dus.
als je een binnenfilter hebt waar vaak alleen verschillende soorten sponzen in zitten zou het wellicht niet nodig zijn dit altijd te laten draaien MAAR,
jaja er komt nu een grote 'maar'; sponzen bevatten ook bacterien en wanneer je de sponzen schoon maakt met aquariumwater in plaats van leiding water zullen de bacterien overleven en zullen ze best wel kunnen bijdragen aan het afbreken van opgeloste afvalstoffen.
wat ook van belang is, is dat er in het aquarium altijd een goede doorstroming moet zijn en als je een aquarium hebt in plaats van een wildwaterbaan zullen ze best een rustig plekje kunnen vinden om te slapen.
wat mij betreft dus altijd laten draaien.
als je een binnenfilter hebt waar vaak alleen verschillende soorten sponzen in zitten zou het wellicht niet nodig zijn dit altijd te laten draaien MAAR,
jaja er komt nu een grote 'maar'; sponzen bevatten ook bacterien en wanneer je de sponzen schoon maakt met aquariumwater in plaats van leiding water zullen de bacterien overleven en zullen ze best wel kunnen bijdragen aan het afbreken van opgeloste afvalstoffen.
wat ook van belang is, is dat er in het aquarium altijd een goede doorstroming moet zijn en als je een aquarium hebt in plaats van een wildwaterbaan zullen ze best een rustig plekje kunnen vinden om te slapen.
wat mij betreft dus altijd laten draaien.
'You can be what ever you resolve to be'
Re: filter 's nachts aan?
Oke, bedankt voor je advies! Mijn vissen zijn al wat gewent aan de nieuwe filter.