Beste forumleden,
ik ben een beginneling in deze hobby. Ik heb nog geen aquarium, maar verzamel eerst her en der informatie. Ik vraag mij echter af: Kun je je eerste aquarium beter nieuw of 2e hands kopen? 2e hands scheelt vaak veel in de prijs, en bepaalde advertenties zien er goed uit. Maar ik zou het natuurlijk jammer vinden als blijkt dat goedkoop=duurkoop.
Nieuw of 2e hands?
Re: Nieuw of 2e hands?
Mijn bak is ook 2e hands. Zoals je zegt, scheelt het veel. Als je goed kijkt naar de staat van de bak (kitranden, lampen, krassen op glas), vind je vast wel een mooie 
Mijne is ook 2ehands. idd goed kijken op (diepe) krassen enz. dan komt het wel goed. En het scheelt zo'n hoop met deze hobby, nieuw of 2e hands.
-
Visje in het water
- 1000+

Ik ben een wat voorzichtiger type... tweede hands alleen voor de kleinere bakken (niet groter dan 60cm) en de rest wil ik toch liever nieuw.

ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================
Kijkje achter het glas van... Visje in het water
Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water
================================================
Kijkje achter het glas van... Visje in het water
Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water
Vooral op dit moment worden er heel veel bakken aangeboden omdat het toch een hobby is met een aardig kostenplaatje eraan vast. Ik zou zeker een mooie 2e hands bak kopen hoor maar wel even draaiend zien zodat je niet met een lekke bak zit eenmaal thuis.
Ik heb uiteindelijke besloten een nieuwe bak te kopen. Ik wil bewust niet al te groot beginnen (hoewel naar ik lees groter makkelijker zou zijn i.v.m. biologisch evenwicht). Ik heb nu een Juwel Korall 60.