Aan het aquarium kan men karaktereigenschappen aflezen

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Even een stelling tussendoor die toch een beetje anders is dan 'normaal'.

Kan je aan iemands aquarium karaktereigenschappen aflezen?
Een perfectionist bijvoorbeeld zal er alles aan doen om zijn bak altijd tiptop in orde te hebben, terwijl een sloddervos het wel allemaal welletjes vindt, en al gelukkig is als zijn vissen gezond zijn en de planten overleven. Een milieuliefhebber zal weer zo weinig mogelijk stoffen toevoegen om alles zo natuurlijk mogelijk te houden, maar zou ook alles heel milieubewust doen: water dat over is na water verversen voor kamerplanten enz.

De stelling is dus:

Ben je het hiermee eens of niet? En als je naar jezelf kijkt?

Visje in het water
1000+
1000+

Re: Aan het aquarium kan men karaktereigenschappen aflezen

Bericht door Visje in het water »

Ik vind dit echt een heel leuk onderwerp!

Als ik naar mijzelf kijk...
Bij mij kun je het niet aflezen aan de inrichting van de aqua's. Ze zijn allemaal anders. Alhoewellllll...
Ik denk dat je wel kunt zien dat ik een type ben die het aquarium probeert aan te passen aan de behoeftes van de bewoners en niet alleen aan mijn eigen smaak.

Alleen qua perfectionist of niet... ik ben afhankelijk van de tijd en lichaamsgesteldheid, dus ja ... ik kan het niet altijd inrichten zoals ik zou willen en dan... kan niemand het werkelijk aflezen, omdat als we weer eens met z'n allen de griep hebben gehad, bijvoorbeeld... alleen het nodige gedaan wordt. En niet het evt. naar je eigen smaak enz inrichten.

begrijp je het een beetje? :oops: ;) :vis:
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================

Kijkje achter het glas van... Visje in het water

Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water

Bertus
1000+
1000+

Bericht door Bertus »

Ik ben van mening dat je het in grote lijnen aan de inrichting en de staat van onderhoud wel kan aflezen.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!

Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865

Onderwerp auteur
Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Nog andere leden die hierover hun mening willen geven? :D

Visje in het water
1000+
1000+

Bericht door Visje in het water »

Ik ben ook heel benieuwd naar de meningen van anderen :vis:
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================

Kijkje achter het glas van... Visje in het water

Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water

ben85
200-400
200-400

Bericht door ben85 »

ik denk dat het wel enigzins af te lezen is, wel denk ik dat het heel beperkt is. je hebt zoveel karaktereigenschappen. en daarintegen kunnen dingen elkaar ook tegenspreken wat nou als die ene sloddervos ontzettend gek is van vissen en aquaria's. om maar even een voorbeeldje te geven mijn broertje is autistisch en is echt een sloddervos.... maar als je naar zijn omgang met dieren kijkt dan is hij heel punctueel en netjes zorgt er ontzettend goed voor. nu is dit een extreem gevalletje maar ik denk dat als je het probeerd te lezen doormiddel van de aquariums etc dat het wel te doen is maar je er ook vaak genoeg naast zal zitten.

wel een interressant topic :vis:

Stefan Noord-Holland
Lid toezichthoudersteam
Lid toezichthoudersteam

Bericht door Stefan »

Leuke stelling.
Ik denk dat het heel dubbel is.
Je kan in ieder geval aflezen hoe fanatiek iemand het aquareren bedrijft.
Als je alleen simpel een bakje wil hebben en er verder weinig van wil maken, nep plantje erin, luchtpompje, knikkers als bodem, etc. Denk dat iedereen dat beeld wel kent.
Dat is toch wel een schraal contrast met de meesterwerken die ik, ook hier, wel eens voorbij zie komen.
Het is ook afhankelijk van tijd, geld en mogelijkheden.

Als ik naar het verloop van al mijn bakken kijk dan komen er wel vaak elementen in terug die ik leuk vind.
In die zin kan je dus wel een beetje mijn smaak afleiden.
Qua persoonlijkheid is het contrast bij mij vrij groot. Ik ben normaal nogal een controle freak, terwijl ik dat met mijn aquarium heel makkelijk los laat.
Misschien dat het daarom wel heel erg trekt. Kan iets anders doen dan normaal...
Ik weet het niet zeker.
No worries mate, she'll be right!

160x50x60 | 60x30x40 | Zelfbouw achterwand en boom

Marja
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Marja »

zeker een leuke stelling!

uiteraard ligt het aan de middelen en je eigen gesteldheid af.
ik houd zelf van licht en helderheid, fijne frisse kleuren, die mooi bij elkaar afsteken.
daar word ik blij van en probeer dat weer te geven in mijn bakje :lol:
maar ik denk niet dat een heel karakter van iemand te zien is door de bak die hij of zij heeft.
groetjes Mar

mijn gras is groen genoeg!

Eska
400-600
400-600

Bericht door Eska »

Karaktereigenschappen aflezen..., voor mij betekent dat dat meer de liefde voor de dieren. Een sloddervos die zijn aquarium maar wat laat gaan, dan heeft dan ook effect op het welzijn van de vissen en daar heb ik het dan moeilijker mee. Ik ben absoluut geen perfectionist, verre van, maar als je kiest om vissen te huisvesten wil je dat in zo goed mogelijke omstandigheden doen...voor mij staat het welzijn echt volledig als eerste, en natuurlijk zal je dan alles aanpassen ( waterwaarden, biotoop, etc) naar de wensen van de vissen. Je geniet ook dubbel als je weet dat je vissen zich goed voelen en dit ook tonen door hun kleuren, gedrag, etc....mijn bescheiden mening op dit idd zeer leuke onderwerp :lol:

Chumbu
600-800
600-800

Bericht door Chumbu »

Eska schreef:Karaktereigenschappen aflezen..., voor mij betekent dat dat meer de liefde voor de dieren. Een sloddervos die zijn aquarium maar wat laat gaan, dan heeft dan ook effect op het welzijn van de vissen en daar heb ik het dan moeilijker mee. Ik ben absoluut geen perfectionist, verre van, maar als je kiest om vissen te huisvesten wil je dat in zo goed mogelijke omstandigheden doen...voor mij staat het welzijn echt volledig als eerste, en natuurlijk zal je dan alles aanpassen ( waterwaarden, biotoop, etc) naar de wensen van de vissen. Je geniet ook dubbel als je weet dat je vissen zich goed voelen en dit ook tonen door hun kleuren, gedrag, etc....mijn bescheiden mening op dit idd zeer leuke onderwerp :lol:
Hier kan ik mezelf ook volledig in vinden :duim: