kittrand nog goed?

Plaatst hier uw onderwerp als het niet in een andere rubriek geplaatst kan worden.
Plaats reactie

Onderwerp auteur
Mien
0-200
0-200

kittrand nog goed?

Bericht door Mien »

ik heb nu al een poosje een aquarium staan ,
die ik binnekort wil gaan vullen,
maar nu vraag ik me af, hoe je nou kunt zien merken voelen of de kittranden nog goed zijn,

de een vertelde me dat als het een beetje los zou zitte je nagel eronder zou kunnen t dan niet goed zou zijn,
de ander zei dat als je met je nagel op de rand zou prikke en je zit er een afdruk van dat het dan nog goed zou zijn...

en hoeveel gewicht kan zo'n bodem ongeveer aan, ik heb laatst wat stenen gevonden, niet van die kleintjes..
en wilde er een paar van stapelen...
maar vraag me nu af of dat wel zo'n goed iee zal zijn.. ?

:vis:

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Re: kittrand nog goed?

Bericht door Kevin »

Welkom op AquaforA.

Helemaal zeker weten kun je het niet maar als de kit nog goed vast zit overal en ziet er niet gescheurd/uitgedroogd uit dan heb je een goede kans. Je zou het aquarium buiten moeten kunnen vullen eigenlijk en na een aantal dagen is kijken of er water uit weggelekt is.

Hoeveel kilo de bodem aan kan ligt aan de glas dikte maar ook aan de ondersteuning eronder. juwel bakken hebben de bodem iets los van het kastje hangen, volglazen aquariums zet je met de bodem meestal op tempex en word dus geheel ondersteund en zou in theorie meer kunnen verdragen.
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Floor
200-400
200-400

Re: kittrand nog goed?

Bericht door Floor »

leg ook een plaatje tempex in je aquarium. zeker wanneer je gravende visjes wilt houden kan je dit eventueel ook nog behandelen met verf.
als je hier je stenen op legt komt het helemaal goed.
als je meerdere stenen wil stapelen is het ook een idee om ze aan elkaar te kitten
'You can be what ever you resolve to be'