Wat is er met mijn goudvisje?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
BlueJeanGenie
0-200
0-200

Wat is er met mijn goudvisje?

Bericht door BlueJeanGenie »

Een van mijn goudvisjes lag vanaf maandag op z'n buik op de bodem van de kom vanaf gisteren dreef hij (alsnog op de bodem) met zijn kop naar beneden en de rest van zijn lijfje omhoog (Soms hing zijn staart ook naar beneden). Hij kwam de hele week nogwel omhoog voor eten, tot hij zo raar ging hangen. Het lijkt alsof hij geen controle meer heeft over zichzelf, bewegen doet hij niet of nouwelijks. Af en toe beweegt hij met zijn staart en zijn kieuwen zijn ook nog in beweging.
Ik heb hem samen met de andere vis, vanaf begin oktober vorig jaar (echt jong is hij dus niet meer). Toen was zijn gedrag ook apart (hij is niet vanaf vorig jaar oktober raar bezig, hij had een kleine periode dat hij apart zwom, daar is hij overheen gekomen) maar niet zo als hoe hij nu is. Hij zit niet meer bij de andere vis in het water, voor de zekerheid heb ik hem in een apart bakje gedaan (Met water uit de kom waar hij uit kwam).

Ik hoop dat jullie weten wat dit kan zijn en wat het beste is dat ik hieraan kan doen. Ik vind het ook zo zielig als hij nu de hele tijd ligt te leiden :c

Bertus
1000+
1000+

Re: Wat is er met mijn goudvisje?

Bericht door Bertus »

Je geeft al aan dat het visje in een kom zit, helaas is een kom heel slecht voor een vis. Een kom is veel te klein en de vis zal vergroeien, de buitenkant stopt met groeien terwijl de binnenkant gewoon door gaat. Een goedvis heeft ruim een meter aan zwemwater nodig.

Ik ben bang dat dit visje niet meer te redden is, het beste is om hem uit zijn lijden te helpen en hem in te laten slapen. Door hem een kruidnagel olie badje geven zal hij rustig inslapen (dit is een soort van narcose voor de vis en door de dosis gaan ze dus dood, net als de prik die je huisdieren geeft maar dan met een andere stof)
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!

Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Wat is er met mijn goudvisje?

Bericht door Fabian »

Sluit me aan bij Bertus...
Succes met het maken van je keuze!