sulawesi dilema!

Plaats reactie

Onderwerp auteur
animalkidd
200-400
200-400

sulawesi dilema!

Bericht door animalkidd »

heey mensen,
sorry dat ik jullie weer kom lastigvallen met mijn eindeloos gebrabbel :D

ik heb een probleempje,
ik vroeg jullie laatst iets over appelslakken, dit heeft allemaal een reden, ik mag van mijn moeder een kweekbakje om mijn kogelvissen te kunnen voorzien van genoeg slakken, nu heb ik mijn ogen laten vallen op een sulawesi biotoop. geen probleem zou je denken, maar voor mij dus wel :shock:
ik ben erachter gekomen dat er meerdere meren in sulawesi liggen met verschillende inwoners etc.

ik ben iemand van de exacte biotopen en wil dit dus lekker eigenwijs PRECIES nabouwen :roll:
maar ik zit in de stress....

de mooiste en makkelijkste garnaal van heel sulawesi komt voor in het matano meer, de kardinaal garnaal.
eerste keus kwa garnalen natuurlijk.

maar...

de meeste slakken uit sulawesi komen uit het poso meer :evil:
dilema dus, nu kan ik kiezen voor de blue leg poso, maar ik weet niet of die nou zo mooi is, op de ene foto is hij prachtig blauw en op de ander doorzichtig saai achtig :(

begin ik al te vervelen ;)

oke, nu zag ik nog wat andere slakken waarvan ik dus niet weet waar ze vandaan komen, ik vroeg me dus af of jullie dat weten en me kunnen helpen met mijn dilema?

ik weet niet of ik hier site's mag vermelden, anders hoor ik het wel en zet ik de namen en zoek ik de plaatjes op.

deze faunus sp. tot zwarte sulawesi slak het gaat me hier voornamelijk over faunus sp. en de king sulawesi slak
http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php ... =ZOETWATER SLAKKEN&show_all=yes

bij deze over de laatste 2 en vroeg ik me tevens af of het kweekvormen zijn:
http://www.chrisgarnalenshop.nl/Tylomel ... awesi.html

bvd
nick
look deep into nature and then you will understand everything better A. Einstein
BIOTOOP FAN!

animalkidd's tanganyika droom
"tuin" kreeften aquarium van animalkidd
chinese danio vijver :D

gr nick

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: sulawesi dilema!

Bericht door Laurens »

Ik geloof dat je een Aqua65 had als maximummaat? Daar moet je geen twee soorten Sulawesi's in houden, dat is te amibtieus. Sowieso wordt het in de eerste plaats een kweekbak voor slakken, wat betekent dat je veel met je handen in de bak moet om die eruit te vissen voor je kogels. Sulawesi's houden van rust, en zijn bovendien erg gevoelig voor schommelingen in de waterwaarden. Niet de ideale omstandigheden dus. Ik zou even heroverwegen wat voor dieren ej bij de slakken wil zetten ;) Sulawesislakken zijn trouwens ook niet productief genoeg om kogels mee te kunnen voeren, dan kom je echt uit bij poelslakken of torenslakken of iets dergelijks.
Klaar om info te spuiten en absorberen!

Rody Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

sulawesi dilema!

Bericht door Rody »

Torenslakken niet kweken voor kogels, hier zijn de huisjes veel te hard van en daar breken ze hun tanden (eventueel zelfs hun kaak) op.
Zoals al gezegd, poelslakken zijn eigenlijk de meest ideale slakken om te kweken voor kogels.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------

Onderwerp auteur
animalkidd
200-400
200-400

Bericht door animalkidd »

was ik inderdaad al achter ja :) bedankt

het worden nu geen kogels meer die ik neem, dus rust krijgen ze nu, maar laurens, je bedoeld geen 2 soorten slakken?
in het meer leven er honderden in een vierkante meter he? altans dat las ik :$

het worden dan kardinaal garnalen omdat die het meest houdbaar zijn in een aquarium ;)
look deep into nature and then you will understand everything better A. Einstein
BIOTOOP FAN!

animalkidd's tanganyika droom
"tuin" kreeften aquarium van animalkidd
chinese danio vijver :D

gr nick

Laurens
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Laurens »

Geen twee soorten garnalen bedoelde ik, maar één soort garnaal en één soort slak is goed om mee te beginnen. En inderdaad, in een meer komen ze bij bergen voor op één vierkante meter, maar daar staan een hoop lege vierkante meters tegenover ;) dat mis je in een aquarium wel.
Klaar om info te spuiten en absorberen!