discusvissen?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
animalkidd
200-400
200-400

discusvissen?

Bericht door animalkidd »

heey allemaal,

ik ga binnenkort als mijn huidige bak compleet draait een 120 of 125 cm lang aquarium nemen waar ik maanvissen in wil, nu las ik dat ze in de natuur samen leven met discussen, maar op elke site staat een andere minimummaat, nu las ik op wikipedia dat een 120 bak goed genoeg is en dat er 50 l per vis gerekend moet worden, klopt dit?

ik heb namelijk altijd al van discussen gedroomd, maar nu ik las dat ze helemaal niet heel moeilijk zijn enzo begint het toch wel te tintelen :P

blackwater is geen probleem, dat was ik al van plan, en mss ook over turf filteren :mrgreen:

de inrichting zullen VEEL stukken hout worden, veel bladeren en een paar echodorus soorten, gewoon zoals het in de natuur ook is.

gr
look deep into nature and then you will understand everything better A. Einstein
BIOTOOP FAN!

animalkidd's tanganyika droom
"tuin" kreeften aquarium van animalkidd
chinese danio vijver :D

gr nick

Mitchel
1000+
1000+

Re: discusvissen?

Bericht door Mitchel »

Als ik het goed begrijp wil je dus Discussen houden in een 120cm bak? Dat is te klein. Je moet meer denken aan een 150cm bak. Maanvissen kun je er wel in houden.
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Ga mee met Mitchel, 120 is te krap.
Niet vergeten dat discussen ook een scholenvis is en discussen zitten graag met minimaal 5 bij elkaar.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Mitchel
1000+
1000+

Bericht door Mitchel »

Als je Maanvissen kiest moet je er wel op letten dat ze best hoog worden. Een bak van minimaal 50cm hoog raad ik je dan ook aan ;)
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)

Chumbu
600-800
600-800

Bericht door Chumbu »

Correktie :) maanvissen en discussen dien je te houden in een bak met een minimale waterhoogte van 60cm, dat is weer anders als een bak van 60 hoog omdat je bodem er ook nog afgaat.

Een discus in een 120 kan maar dan alleen als je heeeeeel veel ervaring hebt met deze soort vis.

Onderwerp auteur
animalkidd
200-400
200-400

Bericht door animalkidd »

Bedankt iedereen, ik heb totaal geen ervaring met discussen, dus ga ik het over laten waaien en houd ik het op maanvissen ;) ga een zo hoog mogelijke bak proberen te scoren, heb er al 1 gezien van 60 cm hoog :)
look deep into nature and then you will understand everything better A. Einstein
BIOTOOP FAN!

animalkidd's tanganyika droom
"tuin" kreeften aquarium van animalkidd
chinese danio vijver :D

gr nick