Wie ow Wie weet wat dit is

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Rob
0-200
0-200

Wie ow Wie weet wat dit is

Bericht door Rob »

sinds een paar dagen zit ik met een raar iets in me aquarium, op de bovenlaag zie ik allemaal kleine stippen naar beneden dwarrelen geen idee wat het is en hoe het er komt.

Hier is een klein foto ervan en nee het is niet me raam die smerig is dit is puur de stippen die rond dwarrelen.
Afbeelding

PS:er zit een flinterdunne kaamlaag op me water hij wil niet helemaal weg :(
Groet, Robbert
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻

Eska
400-600
400-600

Re: Wie ow Wie weet wat dit is

Bericht door Eska »

Ze blijven niet op de ramen kleven?
Als het kleine(re) stippen zijn die soms springen aan het wateroppervlak zijn het springstaartjes. Komt wel vaker voor. Totaal onschuldig en worden opgegeten door de vissen

Moeilijk om een goede foto te vinden, dit zijn ze :

Afbeelding

Is het een nieuw opgestart aqua? Indien niet, kan je de kamlaag verwijderen door er wat keukenpapier op te leggen ( van een keukenrol dus :D )

Bertus
1000+
1000+

Bericht door Bertus »

Ik hebook kleine vlokjes gehad, dit kwam uit mijn slangen van de pomp. deze schoon gemaakt en het probleem was verholpen.
Ik heb ze alle 7 op een rijtje, alleen werken ze in ploegendienst !!!!!

Juwel Primo 70, The forest on the rocks viewtopic.php?f=28&t=13394
Juwel Vision 180 (gestopt) ; viewtopic.php?f=28&t=7237
Betta nano bakje (verkocht) viewtopic.php?f=28&t=7865

Rickpad
1000+
1000+

Bericht door Rickpad »

Nee het zijn geen springstaartjes. Springstaartjes springen namelijk zodra je ze met water in aanraking komen.

Het zal waarschijnlijk troep zijn. Misschien moet je eens zoals Bertus al zegt je slangen schoon maken.

Onderwerp auteur
Rob
0-200
0-200

Bericht door Rob »

Rickpad schreef:Nee het zijn geen springstaartjes. Springstaartjes springen namelijk zodra je ze met water in aanraking komen.

Het zal waarschijnlijk troep zijn. Misschien moet je eens zoals Bertus al zegt je slangen schoon maken.
zitten geen grote slangen in :lol: maar heb de motor uit elkaar gehaald en schoongemaakt was een beetje bruin heb de filters er ook uitgehaald en die waren van spierwit naar gewoon zwarter dan zwart :? gelijk vervangen en de motor is nu ook een stuk sterker aan het pompen.
Groet, Robbert
(ノಥ益ಥ)ノ ┻━┻

Ype
0-200
0-200

Bericht door Ype »

Het laagje op het water is een kamlaag (bestaande uit dode bacterien) om dit te verhelpen moet je zorgen voor meer waterbeweging op het wateroppervlak. Hierdoor zal de kamlaag kapot slaan en in je filter verdwijnen.
Als je blijft doen wat je altijd al deed, zul je alleen maar krijgen wat je altijd al kreeg!

reco
0-200
0-200

Bericht door reco »

Heb dit vroeger ook ooit gehad.
Mij werd eveneens verteld dat dit een kamlaag was.
Advies was om stukken van een keukenrol over het wateroppervlak te leggen. dit absorbeert veel van deze rotzooi. Natuurlijk wel direct na verzadiging weghalen.
Of het echt hierdoor gekomen is weet ik niet maar op een gegeven moment was het weg.
Ik heb er toen wel een pomp met een grotere opbrengst in geplaatst.

Sjakie
400-600
400-600

Bericht door Sjakie »

Ben er ook bekend mee geweest.

Kan idd om te beginnen het ergste weghalen met keukenpapier, maar dit is niet voldoende om hier vanaf te komen. Zal toch de oorzaak weg moeten halen.
Zoals hiervoor beschreven de uitstroom iets hoger richten, waardoor het wateroppervlak wat meer gaat golven.
Wie weet is dit voldoende.

suc6
Hebben de vissen dorst ? Geef ze dan wat water !