http://www.youtube.com/watch?v=1AhQEVb7Y4c
Help

Eten had ik ook al aan gedacht, misschien in een vissenval doen. Die 2 uur laten liggen heb ik er ook al een hoop denk ik. Ben idd bang dat ik ze meeschep maar is op een gegeven moment niet anders. Als ik een beker water uit de bak haal zie ik in die beker minuscule garnaaltjes schieten. Dat is dus al nieteens mogelijk.Bertus schreef:Ben je dan niet bang dat je garnaaltjes mee gaat scheppen?
Is er iets waar garnalen echt op af komen als je gaat voeren? Dit zou je dan in een bakje kunnen doen en dat er dan weer uit pakt als er een hoop in zitten
Voor de rest zou ik het grind apart houden in een emmer o.i.d. om een eventueel mee geschepte garnaal later weer terug zetten.
Dan toch maar het water eruit halen dus. Het kuiltje heb ik zo mijn bedenkingen over. Als ik het water eruit laat stromen voor de verversing zijn er al domme garnalen die op de bovenkant van de verwarming blijven zitten terwijl er geen water meer is.. Die moet ik dan vervolgens het water ''in duwen''.AA-T schreef:Heb laatst ook mijn bodem vervangen en dus al mijn beestjes uit de bak moeten halen.
De vissen waren het probleem niet maar de garnalen waren inderdaad wat lastig.
Ik heb het als volgt gedaan:
Eerst heb ik zoveel mogelijk water uit de bak gehaald, er stond nog zo'n 10cm water boven het grind.
Door vervolgens met het netje op en neer te gaan in de bak (net zoals je een tafel afneemt) vang je de meeste bewoners wel. Vervolgens heb ik een geul gegraven in het oude grind en ben opnieuw water gaan afzuigen.
De garnalen zijn afhankelijk van water en zullen zich dan naar deze geul verplaatsen. Hier zijn ze vervolgens dan ook heel makkelijk uit te halen
1 ding zeg ik je wel; begin op tijd!
Ik ben van 15:00 tot 22:00 bezig geweest met het vervangen van grind en opnieuw inrichten van de bak