beukenhout in aquarium vraagg

Plaats reactie

Onderwerp auteur
youdoom
200-400
200-400

beukenhout in aquarium vraagg

Bericht door youdoom »

zou het willen om beukenhout in het aquarium te gebruiken,lijkt mijn dat het niet maar zo aan het rotten gaat,als je de schors er af haalt ,je kan het hout ook altijd nog met epoxy behandelen...of zie ik dat verkeerd?

Rita M
1000+
1000+

Re: beukenhout in aquarium vraagg

Bericht door Rita M »

Zeker wanneer je het met epoxy behandeld kan het heel goed in de bak.
Onbehandeld hout altijd wat voorzichtig mee zijn want je moet wel goed weten of er geen giftige stoffen uit kunnen komen. Zelf had ik in het begin altijd eikentakken met schors en al in de bak...stond erg leuk.
Gewoon heel goed met heet water gespoeld.

Kevin Noord-Brabant
Hoofdbeheerder / oprichter
Hoofdbeheerder / oprichter

Bericht door Kevin »

Met epoxy behandelen zal de levensduur wel een stuk verlengen maar ik durf niet te zeggen wat er gebeurt als de stronk niet geheel droog is voor je het behandeld, zou het dan niet van binnenuit kunnen gaan rotten. :roll:
Groetjes Kevin.

Doe het zelf achterwand

Onderwerp auteur
youdoom
200-400
200-400

Bericht door youdoom »

ok bedankt ,ben bezig een nieuw aquarium te maken,ben nog lang niet zo ver dat ik er daadwerkelijk iets mee kan doen lol,maar zit er alvast over te denken wat van soort aq ik wil ga maken,heb al jaren Malawi chicliden ,maar zit er aan te denken om amerikaanse cichlide te gaan houden
met een boel wortel hout en zo,nu word het aq zon beetje 2000 liter en ik heb geen zin om voor een paar honderd euro aan wortel hout te kopen ,bij ons in het bos ligt genoeg beuken hout,ik zoek dus ook erg grote stukken zeg maar zon omgevallen boom in het water,dus zat te kijken naar wat alternatieven voor kien hout