het is weer eens zo ver.

Plaats reactie

Onderwerp auteur
bob
0-200
0-200

het is weer eens zo ver.

Bericht door bob »

hoi allemaal, het is weer eens elende in mn bak :? komt geen eind aan :( het begon 3 dagen terug toen ik ineens s ochtends een dode corydoras vond. dacht dat mn pleco een verkeerde draai had gemaakt en hem geplet had ofzo maar een dag later zag ik dat mijn oude antennebaars alleen maar op de grond ligt en niet meer kan zwemmen. ze kan het wel maar dan heel kort en heel hard zonder dat ze echt vooruit komt. heb op internet gevonden dat dat zwemblaas is en dat er weinig tegen te doen is. moet ik haar nu uit haar lijden verlossen?
wat ik vandaag ook zag is dat mn andere vissen wat rodere kieuwe hebben en dat 1 kardinaal tetra een hele dikke opgezwolle buik heeft. wat gebeurd er allemaal?

heb zowieso het idee dat mn bak niet goed in evenwicht is sinds ik hem heb. mn water is goed test ik regelmatig. houd alles goed bij. krijgen goed eten alles. wel vind ik dat er al heel snel heel veel poep(grote)(hele grote) op de bodem ligt. en mn pomp zuigt dat niet op. heb een pomp van 1000 liter per uur dus dat zou tog goed moeten zijn.

wat kan ik nou het besten doen? mn antennebaars en kardinaal uit hun lijden verlossen? en met de rode kieuwen?
mvg bob

mirasja
400-600
400-600

Re: het is weer eens zo ver.

Bericht door mirasja »

Ik denk dat je inderdaad de antennebaars en kardinaal op een humane wijze uit hun lijden moet verlossen.
De rode kieuwen van de andere vissen wijzen waarschijnlijk op parasieten, dus dat zou nog te behandelen zijn.
Eventueel zou je dit kunnen behandelen met ESHA 2000.
Mocht je er niet zeker van zijn dat het inderdaad om parasieten gaat, dan zou je eventueel ook eerst nog aan zouttherapie kunnen denken.

Veel sterkte met de beslissing en de behandeling.

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Zout wil weleens helpen.
Hier heb ik altijd wel een potje Sera Ectopur staan.
Wat vraagjes om een completer beeld te krijgen.
Wat zijn de waardes van je water, wat geef je voor voer, hoe hoog staat de temperatuur, hoe vaak en hoeveel ververs je?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
bob
0-200
0-200

Bericht door bob »

Ik heb m'n waterwaArdes 2 weken geleden laten testen toen was alles goed. Zelf heb ik druppels maar die zijn over datum. Dus die vertrouw ik niet. Ook heb k stripjes en die geeft aan dat het goed is. Morgen gaat m'n vriendin naar speciaal zaak om nog een test te doen.
Me temp staat op 25-26 graden. En ik geef diepvries bloedworm. En Voer tabletten van sera. En vlokken van tetramin en novo pleco van jbl. Ook geef ik voor m'n planten easycarbo en 1x in de week profito van easy life. Me water ververs ik iedere 2 weken en dan gelijk het bovenste laagje watjes van m'n filters.
Wat zou k aan dat vele poep kunnen doen?

mirasja
400-600
400-600

Bericht door mirasja »

De poep kan je afhevelen met een slang, of je koopt een stofzuigertje speciaal voor aqua's.

Onderwerp auteur
bob
0-200
0-200

Bericht door bob »

Ik heb een stofzuigertje maar wil het gewoon natuurlijk weg hebben. Door stroming ofzo. Heb een pomp gezien voor 20 euro puur voor de stroming. Denk dat ik die haal. Weet alleen niet of m'n Corys dat chil vinden..

Mitchel
1000+
1000+

Bericht door Mitchel »

bob schreef: Me water ververs ik iedere 2 weken en dan gelijk het bovenste laagje watjes van m'n filters.
Ik zou zelf elke week 30% verversen en ik doe altijd 1 keer per maand mijn filter schoonmaken in aquarium water dat je gaat verversen.
Ik weet niet zeker of het hier aan ligt.
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)