Lood ipv lepeltje?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Rick.
200-400
200-400

Lood ipv lepeltje?

Bericht door Rick. »

Heyy.
Voor mijn ancistrus doe ik altijd een stukje komkommer (binnenkort weer iets anders) aan een lepeltje, maar ik bedacht me net iets. Zou ik een paar stukjes lood (van het vissen) aan een visdraadje kunnen doen? Of tast dit het water of de vissen aan ofzo?

FrankvdB

Re: Lood ipv lepeltje?

Bericht door FrankvdB »

lood is giftig, in de visserij willen ze lood er ook uithalen (zijn ze al veel jaar mee bezig) hou het lekker bij je lepeltje ;) dat werkt prima en is niet giftig, met lood neem je onnodig risico`s en dat zou zonde en ook een tikkie dom en onverantwoord zijn :)

Onderwerp auteur
Rick.
200-400
200-400

Bericht door Rick. »

Oké bedankt :D
Ik dacht beter vraag ik het eerst ff, voordat ik iets verkeerds doe.
Misschien bedenk ik nog iets anders,, een alternatief voor het lepeltje, zodat ik lekker bezig kan zijn voor m'n vissen :) Lood ga ik dus NIET gebruiken, visdraad kan wel toch?
Anders doe ik misschien een visdraadje dat lang genoeg is zodat ik het makkelijk uit het water kan halen, aan dat gene wat ik dan gemaakt heb. Hoeft ik niet steeds als ik groente gevoerd heb met m'n hand in de bak, is wel zo fijn voor de vissen ook :)

Leon
200-400
200-400

Bericht door Leon »

Hou er rekening mee dat je vissen in je visdraadje verstrikt kunnen raken, dat lijkt mij dus ook niet zo handig.
Gewoon een lepeltje gebruiken, werkt het handigste toch?!
Fulltime aquarioot, vraagbaak en amateur Aquascape kunstenaar
(de in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst)

Mijn amazone beekje

Visje in het water
1000+
1000+

Bericht door Visje in het water »

Ik heb zo'n hele lange pincet voor in het aquarium. Daarmee haal ik dan ook de lepeltjes er uit, zo hoef ik niet met mijn hand erin. ;)
ZOooo! KLaar met forummen, nu aan de "bak"!
================================================

Kijkje achter het glas van... Visje in het water

Kijkje in de Rio 400 van... Visje in het water

mufin
0-200
0-200

Bericht door mufin »

ik doe ook het lepeltje
geef ze eens een stuk courgette,ze vallen dr echt op aan

FrankvdB

Bericht door FrankvdB »

zo`n plantentang kun je ook gebruiken.. enigste alternatief wat ik zo snel effe kan bedenken voor een lepeltje is of een kiezel erop (ziet er natuurlijk uit) of een voerclip (een zuignap met klem erop voor aan de ruit) verder weet ik niks te bedenken :P

Onderwerp auteur
Rick.
200-400
200-400

Bericht door Rick. »

@ Leon, kunnen vissen verstrikt raken in 1 visdraadje? Lijkt me best kunstig.. Want het gaat dan om 1 draadje, en niet om bijvoorbeeld 2 draadjes, waarbij ik me dan iets voor kan stellen als ze verstikt zouden raken
@ Visje in het water, een pincet, daar kan ik dus echt niet mee werken :P Maar het is wel een handige manier.
@ Mufin, zodra m'n komkommer op is, ga ik waarschijnlijk een courgette kopen, maar hoe doe je dat dan? Snij je er een soortvan blokje uit, doe je het een tijdje in kokend water, wat ik met de komkommer doe?
@ FrankvdB, voor een kiezeltje erop moet ik alsnog met mijn hand helemaal onderin de bak, maar zo'n voerclip is wel een goed idee! Die zou ik dan gewoon een beetje bovenin aan het raam plakken, zodat ik niet weer met mijn hand erin moet.

Thx 2 All voor het meedenken :D

mufin
0-200
0-200

Bericht door mufin »

Nee hoor gewoon een stuk afsnijden
,afspoelen lepel er door en dan gewoon je bak in.
niks koken of wat dan ook