Wat nu weer...

Onderwerp auteur
Esmee
1000+
1000+

Wat nu weer...

Bericht door Esmee »

Hoi allemaal, ik heb vandaag weer nieuwe visjes (6x otocinclus vitatus) gehaald nadat voor de vakantie de acht nieuwe (epiplatys annulatus) binnen 3 dagen allemaal weer overleden waren. Omdat de vorige allemaal overleden waren heb ik eerst het water laten testen en daar was niks mis mee. Temperatuur is goed. Visjes laten wennen (half uur) en daarna overgedaan in de bak zonder het water. De hele dag ging het goed. Toch elk uur nog even wezen kijken, gewoon omdat het leuk is en om te kijken of alles nog goed ging. En vlak voor het eten zag ik er nog maar 5, maar toen dacht ik dat hij gewoon was verstopt in de kokosnoot ofzo. Net toch maar wat grondiger gaan zoeken en .)&^*?": ligt hij dood op de bodem. Al wat witter dan de rest. Ze waren al wat witter na de reis maar ze waren alle 6 al weer bijgekleurd. Ook waren ze allemaal al grodig alg aan het poetsen. Visje eruit gehaald, en er was niks aan te zien, hier wat foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Iemand een idee waar het aan kan liggen dat alle vissen die ik in mijn bak doe binnen een aantal dagen overlijden zonder dat er wat te zien is aan ze of er iets mis is met het water? Ik wordt echt een beetje radeloos... :evil:
Groetjes
Hallo Afbeelding

Rody Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Re: Wat nu weer...

Bericht door Rody »

Tjah, bij Oto's is het helaas zo dat ze de eerste 2 weken zeer gevoelig zijn, bij mijzelf heb ik dit nog niet op kunnen merken maar heb talloze verhalen erover kunnen lezen van anderen.
Nu dus weer 1tje van jou, ik meen dat Marja dit ook heeft gehad.
Als ze die eerste weken even door zijn dan gebeurd er doorgaans niks meer, ik ben bang dat dit een pech gevalletje is.
Opeens weet je het, je wordt aquariaan.
-------------------------------------------------------------

Onderwerp auteur
Esmee
1000+
1000+

Bericht door Esmee »

Maar waren de vorige 8 epiplatys dat dan ook? Die waren moet ik zeggen wel wat geschokeerd van de trip want er was er al 1 dood voor we in de auto zaten en er dreven er al 2 ondersteboven... Maar die vrouw bij de winkel (een andere dan waar ik normaal ga) zij dat ze alleen in schok waren en dat het nog wel goed zou komen... Hopen dat de andere het overleven dan. Ze zijn lekker aan het plakken.
Ik vind het niet normaal dat mensen binnen 5 weken hun hele visbestand erin hebben en ik binnen een jaar nog niet... Ksnap er helemaal niks meer van. Kan het met garnalen ook misgaan als je die in een garnalenbak doet?
Hallo Afbeelding

Rody Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Rody »

Uhm nee......sorry dat ik het zeg maar die mevrouw heeft er bar weinig verstand van en heeft je (naar mijn mening) een verhaaltje verteld om van je af te zijn.
Maar inderdaad, normaal is het niet zoveel pech als dat jij hebt zeg.
Om op je vraag over de garnalen te komen, helaas is dat antwoord nog vervelender........die diertjes zijn nog veel gevoeliger dan (het overgrote deel van de) vissen.

Onderwerp auteur
Esmee
1000+
1000+

Bericht door Esmee »

gelukkig is de andere viswinkel wel vriendelijk want ik heb de otocinclussen gratis gekregen, en niet omdat ze er vanaf moesten :D , maar omdat hij volgensmij een beetje medelijden had. Mijn verwarming is namelijk ook al 2 x stuk gegaan, en daar heb ik ook nieuwe voor gehad en 1 van de pauwooggrondels ook. Haha en dan kies ik weer garnalen, maar gelukkig is dit een geheel nieuwe bak met geheel ander water, andere plantjes andere pomp en andere verwarming! Hij draait ook al ongeveer 6 weken, en als eerst komen nog de appelslakken.
Hallo Afbeelding

Rody Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Rody »

Haha, zie je wel......er zijn nog wel prima winkels he ;)
6 weekjes....toe maar, ik ben ook van het lange indraaien hoor :D Als je waardes goed zijn kunnen je garnalen er ook prima in hoor.

Onderwerp auteur
Esmee
1000+
1000+

Bericht door Esmee »

Dan moet ik maar even gaan zoeken waar ik die goedkooop kan krijgen hè :D
Ik plaats hier wel een post en zoek ff op marktplaats enz.
Dank weer
Hallo Afbeelding

Onderwerp auteur
Esmee
1000+
1000+

Bericht door Esmee »

Na de eerst overleden otocinclus van de 6 is er net weer 1 overleden. Ik heb ze dus vrijdag opgehaald. Ook doen ze niet veel meer dan op de ruit en de pomp plakken, en soms op een plant. Maar ze zijn na wat ik gezien heb nog geen 1 x door de bak heen gegaan ofzo. Ook liggen er nu algentabletten in de bak die ze gewoon niet zien ofzo. Er zijn nu dus 2 doden en 4 otocinclus die de hele dag niks doen. Iemand een idee waarom? Waterwaardes zijn goed heeft de lfs mij vertaald.
Hallo Afbeelding

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Wat zijn de waardes precies eigenlijk?
Ik zou in ieder geval ff 30% extra verversen.
Voor de rest geen uiterlijke kenmerken?
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
Esmee
1000+
1000+

Bericht door Esmee »

Nee, aan de eerste vis was helemaal nik ste zien, alleen had deze vis een beetje een gelige buik, zal ik een foto plaatsen? Waardes precies weet ik niet.
Hallo Afbeelding

Fabian
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Fabian »

Foto's vertellen vaak meer dan woorden.... :P Dus ja.

He, wat rot....

Kees Zuid-Holland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Kees »

Kan iets zijn wat meegenomen is vanuit de winkel.
Foto kan helpen, maar ik verwacht het niet eigenlijk.
Winkel kan wel zeggen dat de waardes goed zijn, maar een sommige winkels geven netjes een lijstje mee met de waardes erop.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie

Onderwerp auteur
Esmee
1000+
1000+

Bericht door Esmee »

Hier zijn ze

Afbeelding

Afbeelding
Hallo Afbeelding

Rody Gelderland
Oud teamlid
Oud teamlid

Bericht door Rody »

Tjah, mij zegt die foto weinig eerlijk gezegd.
Inderdaad de waardes zouden wel makkelijk zijn, wellicht dat er wel Nh3 in het water zit en ze daar bijv alleen maar de No2 gemeten hebben.
Blijven nog steeds gevoelige dieren in het begin, maar jij hebt wel heel erg veel pech met alles zeg.

Onderwerp auteur
Esmee
1000+
1000+

Bericht door Esmee »

Ja, maar wat ik dan ook niet snap is waarom die pauwooggrondels het nu gewoon hartstikke goed doen en zelfs eieren leggen die ook nog uitkomen en opgroeien. Ze verplaatsen wel de otocinclus maar ze zijn niet opzoek ofzo. Ze zijn gewoon wat stil, wat volgensmij dus niet de bedoeling is.
Hallo Afbeelding