Hoi allemaal,
Mijn bodem word continu opzettend vuil, en ik heb geen flauw idee hoe ik dat het beste schoon kan maken. Al wat op internet gezocht, maar de meeste reinigingsapparaten zijn niet geschikt voor kleine aquaria omdat ze dan meteen worden leeggezogen. Iemand een idee hoe ik mijn bodem het beste kan schoonmaken? Ik heb klein grind, als dat er misschien toe doet en een aqua van 60 en 30 cm.
Groetjes Esmee
Bodem schoonmaken klein aquarium
Re: Bodem schoonmaken klein aquarium
Je kan eens kijken hoe het gaat als je alleen met een niet al te brede slang de boel afzuigt.
En dan kan je de sterkte ook zelf nog een beetje regelen door bv de slang wat dicht te knijpen.
En dan kan je de sterkte ook zelf nog een beetje regelen door bv de slang wat dicht te knijpen.
Just A Traveller In Time
Keessies bakkie
Keessies bakkie
Maar hoe krijg je die slang dan aan het zuigen, ik ververs de bakken namelijk ook gewoon met een bakje en een emmer...
Hallo 
Ene kant in het water steken, andere kant even aanzuigen en in de emmer houden. Dat werkt altijd 
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Maar het aanzuig gedeelte snap ik niet. Wat heb je daar precies voor nodig om aan die aanzuigkracht te komen, je kan toch niet met je mond aan het slangetje gaan zitten 
Hallo 
Kan wel, als je op tijd loslaat. Deed ik ook altijd 
Klaar om info te spuiten en absorberen!
Moet ik het dan door een zeef doen ofzo zodat ik niet al het water eruit haal?
Hallo