Kromme goudvissen .. ?

Plaats reactie

Onderwerp auteur
Gast

Kromme goudvissen .. ?

Bericht door Gast »

Hallo allemaal!

Vandaag merkte ik op dat mijn vissen 'krom' zijn in hun staart. Ik weet niet hoe lang dit al aan de gang is maar zeker niet langer dan 2 dagen. Ik heb deze vissen al meer dan 10 jaar in een bak met dezelfde afmetingen. Altijd met z'n 2en geweest en nooit problemen mee gehad.

Er lijkt een kleine luchtbel in hun buik te zitten want vooral die witte (die ook al 10 jaar wit is) drijft met dat gedeelte van z'n buik naar de oppervlakte en 'hangt' daar een tijdje. Dan zwemt hij weer even verder, maar uiteindelijk drijft hij weer naar boven.

Ik heb hier een foto, ze zitten even tijdelijk in de wasbak omdat ik het water ververst heb:
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Oh, en ze eten wel. Ik hoop dat iemand misschien meer informatie heeft met wat er precies aan de hand is en natuurlijk of ik er iets aan kan doen ..

Alvast bedankt!

Groetjes Jolanda.

Mitchel
1000+
1000+

Re: Kromme goudvissen .. ?

Bericht door Mitchel »

hoe groot is je bak want als het een te kleine bak is kunnen ze op latere leeftijd krom groeien. ze hebben nogal de ruimte nodig. let wel op want als ze mischien alleen op de bodem gaan hangen en niets meer eten kunnen ze een intern darmstelsel ziekte hebben en dan gaan ze waarschijnlijk dood. en met die luchtbel valt niks aan te doen, ja mischien naar de dierenarts brengen en het lucht eruit proberen te halen maar dat komt dan terug want hij heb waarschijnlijk een zwemblaas ontsteking. maar uiteindelijk kan die luchtbel groter worden en dan blijft die hangen aan het oppervlak en uiteindelijk gaat hij dan toch dood. dus wacht het maar af want het hoeft niet erger te worden.
Juwel Trigon 190 Rio Negro, Zuid-Amerika
-3x Apistogramma agassizii 'yellow' (1xM, 2xF)
-20x Hemigrammus bleheri
-10x Carnegiella strigata
-1x Ancistrus dolichopterus (M)

Onderwerp auteur
Eamane

Bericht door Eamane »

Zoals hierboven aangegeven horen goudvissen véél ruimte te hebben. Gewone goudvissen horen of in een groot aquarium, liever in een vijver. Sluiers kunnen wat kleiner.
Nou weet ik natuurlijk niet wat voor bak jij hebt :P Dus daar vel ik verder geen oordeel over.
Het lijkt er echter wel op alsof te vissen vergroeid zijn. Hoewel de vis zich lijkt aan te passen aan een kleine ruimte(bijvoorbeeld een kom), groeit hij vanbinnen wel door. Hierdoor krijg je dus rare vergroeiingen, en wordt de vis als het ware van binnen dood gedrukt.

Maar nogmaals: Hoewel ik al een tijdje lid ben, kom ik hier weer eens kijken. Ik ken je niet, en weet al helemaal niet hoeveel kennis je hebt en hoe je je vissen houdt! Dus misschien zeg ik wel iets algemeens wat je al lang weet :P

Als je zegt dat ze steeds naar het oppervlak drijven, denk ik inderdaad aan een zwemblaas ontsteking.

Dit zijn de dingen die in bij opkomen..

Timothy
1000+
1000+

Bericht door Timothy »

dit heb ik wel vaker gezien....hoe groot is je bak precies?
Dit had een kennis van mij ook met Koikarpers in een vijver van 1200 liter. (veel te klein)
deze beesten kunnen flink met de staart slaan en zo komen ze nog wel eens tegen de rand aan...

Dit lijkt mij wat er is gebeurd. Voor goudvissen en sluiers moet je toch denken aan minimaal 50 liter water per vis.
Juwel 300 Malawi (C. Afra en P. Saulosi)
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=4638
60 liter wordt Garnalenbakje.
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=28&t=5589
Achterwand 300
http://www.aquafora.nl/viewtopic.php?f=10&t=4420
Gek op Perenijs