Hallo mensen,
Ik denk dat ik de neonziekte in de bak heb zitten, waarom denk ik dat nou...
Er is maar 1 neon die symptomen toont, heel de kleuren beginnen te vervagen het lijkt of de schubjes iets of wat open staan en zonderd zich regelmatig van de rest af verder eet deze wel goed en qua zwem bewegingen zie ik er ook niets raars aan
Het is wel zo dat er 1 of 2 zwarte neons naar mijn idee ook wat vervagingen beginnen te krijgen maar dit is nog niet heel erg duidelijk zichtbaar!!!
Zou het zo zijn dat dit de neon ziekte is en wat zou ik er dan aan kunnen doen? Volgens diverse site`s is er eigenlijk weinig aan te doen, is dit ook zo?
En deze site`s geven ook aan dat ik de zieke vissen moet verwijderen (oke dat snap ik dan wel), maar hoe lang duurt het voor dat ik dan weer mijn school zwarte neons kan aanvullen?
En kan het ook de rest van mijn bestand aantasten(voor bestand zie hieronder)?
Zit toch wel een beetje in spanning want dacht net van al die ziektes en rotzooi af te zijn, voor degene die het wil weten...mijn waterwaardes zijn van goede kwaliteit(pas laten testen), de schoonmaakbeurt en waterwissel gebeurt 1 keer in de week(met af en toe en afwijking van een dag of 2) en de pomp verschoon ik 1 x in de 3 tot 4 weken!!!!
Ik voer de visjes, droog en diepvries voer en dat zo dat ze het binnen een minuut of 5 weg hebben gewerkt en voor de bodembewoners heb ik zo af en toe ook een tabletje!
Neonziekte????
Neonziekte????
Als de tijd vliegt....vlieg mee
MP Karat 100, vis bestand:
8 vuurneon
4 luipaard danio
3 guppen (pleegkids hihi)
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
8 vuurneon
4 luipaard danio
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
Re: Neonziekte????
als hij niet raar zwemt, of niet een hoekje gaat hangen, is het volgens mij geen neonziekte. dan denk ik eerder 'gewoon' aan stress. daar gaat ook de kleur van achteruit.
wat je dan kan doen is beuken of amandelblad in je aqurium leggen. beukenblad is nu al mooi gedroogd, wat er nog aan de planten zit tenminste. pluk een paar bladeren, thuis even goed afspoelen, water koken en even dompelen. en gooi maar in je aquarium. duurt wel een uurtje voor het gaat zinken.
dit heeft bij mijn neons goed geholpen tegen stress.
misschien kan je een foto maken van de betreffende vis?
wat je dan kan doen is beuken of amandelblad in je aqurium leggen. beukenblad is nu al mooi gedroogd, wat er nog aan de planten zit tenminste. pluk een paar bladeren, thuis even goed afspoelen, water koken en even dompelen. en gooi maar in je aquarium. duurt wel een uurtje voor het gaat zinken.
dit heeft bij mijn neons goed geholpen tegen stress.
misschien kan je een foto maken van de betreffende vis?
aquarium 60x20x30
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.
7 st. neon,7 st Barbus titteya, 5 corydoras habrosus,
2 crtjes, 1x Gastromyzon punculatus 3x Carnegiella strigata strigata.
Re: Neonziekte????
Oke, ik zal eens rond neuzen voor die bladeren en een foto probeer ik ook vandaag nog te posten!
Als de tijd vliegt....vlieg mee
8 vuurneon
4 luipaard danio
6 red minor
5 zwarte neon`s
1 bijtje
3 slaketende slakken
8 vuurneon
4 luipaard danio