Nu is er een probleempje denk ik. De PT100, die in kontakt komt met het water is gemaakt van aluminium. Kan dit schadelijk zijn voor het water en hoe los ik dit op
Temperatuurbeveiliging
Temperatuurbeveiliging
Door een ander topic in deze catagorie heb ik besloten om een overtemperatuurbeveiliing te plaatsen. Ik heb viavia een PT100 en een temperatuurcontroller op de kop weten te tikken.
Nu is er een probleempje denk ik. De PT100, die in kontakt komt met het water is gemaakt van aluminium. Kan dit schadelijk zijn voor het water en hoe los ik dit op
Re: Temperatuurbeveiliging
In dat zelfde topic stond ook iets over een pvc pijpje vullen met hobby lijm uit zo'n hitte pistool. Als de lijm weer uitgehard is het pvc pijpje verwijderen, dan zou het moeten werken.
Ik bedoelde dit topic en daar staat niets over een buisje.
viewtopic.php?f=8&t=507
Welk topic had jij dan voor ogen?
viewtopic.php?f=8&t=507
Welk topic had jij dan voor ogen?
Het zelfde topic, in het eerste bericht.
Daar staat een link naar een website
http://www.aquariumhobby.nl/doehetzelf/thermostaat.html
ergens bijna onderaan staat het verhaal over de hobbylijm en het pvc buisje.
Daar staat een link naar een website
http://www.aquariumhobby.nl/doehetzelf/thermostaat.html
ergens bijna onderaan staat het verhaal over de hobbylijm en het pvc buisje.
De hitte gevoelige weerstand zal straks in het aquariumwater hangen en moet daarom waterdicht gemaakt worden. Gebruik
daarvoor GEEN siliconenkit want deze zal op den duur zeker gaan lekken. Hang de weerstand in een stukje pvc buis en vul
deze bus met warmtelijm uit een lijmpistool. Zorg er voor dat er geen luchtbellen in de lijm
achterblijft. Lucht geleid zeer slecht de warmte en de weerstand moet straks wel kunnen meten. Zorg er ook voor dat de lijm goed rondom de weerstand, dus ook tussen de polen komt. Dit is een precies werkje en niet zomaar een kwestie van vol gieten.
Dit geheel laten drogen en daarna de PVC buis verwijderen.
Niet gezien, was enkel aan het kijken naar de thermostaat. 
-
Rob Bosman
Klopt de eigenlike temperatuur voeler/meter die solder je los van het kastje en daar zet je een lang snoer aanvast zowel op de plaats waar de voeler heeft gezeten (op de printplaat) als op de voeler zelf. De voeler doe je dan in een pvc buisje en deze laat je vollopen met lijm uit een lijmpistool, als deze hard is haal je het plastik buisje er weer af en plaats je de voeler in je bak.
Je staaf termosstaten zet je 1 gr hoger dan de Thermosstaatklok.
Je staaf termosstaten zet je 1 gr hoger dan de Thermosstaatklok.
-
blupblupje
- 0-200

hallo hier een linkje voor een tempratuur beveiliging
heb ik afgelopen weekeind gekocht en het werkt echt goed
kan je bij een grote dieren winkel kopen die ook reptiellen spullen verkoopt
http://www.luckyreptile.com/html/seiten ... 45,de.html
Thermo Control II
Op de opvolger van de populaire Thermo Control thermostaten herinnert slechts de prijs van een instapmodel.
De Thermo Control II is een digitale thermostaat met een temperatuurbereik van 0-50 ° C. De constante temperatuur display, hij fungeert ook als een thermometer.
Het kan kachels met een totaal maximum van 1000W kan worden aangesloten. Over een extra koppeling wordt een geïntegreerde timer-functie, met het voorbeeld De openingstijden voor de verlichting of de ventilator kan worden ingesteld. De sensor is geschikt voor metingen in lucht en water en is als koppelings-en stroomvoorziening via een kabel verbonden met de thermostaat.
Daarnaast is de Thermo Control II op een alarm-functie, wanneer het over-of undershoot de gewenste temperatuur (instelbare niveaus) visueel en akoestisch gewaarschuwd.
Een apparaat dat op geen enkele ontbrekende terrarium!
heb ik afgelopen weekeind gekocht en het werkt echt goed
kan je bij een grote dieren winkel kopen die ook reptiellen spullen verkoopt
http://www.luckyreptile.com/html/seiten ... 45,de.html
Thermo Control II
Op de opvolger van de populaire Thermo Control thermostaten herinnert slechts de prijs van een instapmodel.
De Thermo Control II is een digitale thermostaat met een temperatuurbereik van 0-50 ° C. De constante temperatuur display, hij fungeert ook als een thermometer.
Het kan kachels met een totaal maximum van 1000W kan worden aangesloten. Over een extra koppeling wordt een geïntegreerde timer-functie, met het voorbeeld De openingstijden voor de verlichting of de ventilator kan worden ingesteld. De sensor is geschikt voor metingen in lucht en water en is als koppelings-en stroomvoorziening via een kabel verbonden met de thermostaat.
Daarnaast is de Thermo Control II op een alarm-functie, wanneer het over-of undershoot de gewenste temperatuur (instelbare niveaus) visueel en akoestisch gewaarschuwd.
Een apparaat dat op geen enkele ontbrekende terrarium!